شهید اکبری سامانی گمنام زمین و نامدار آسمان

خلبان شهيد نعمت‌الله اكبری سامانی از لبيک‌گويان امام خمينی و از شاگردان مكتب حيات بخش اسلام بود كه در بيست و سوم آبان 1359 در آخرين پروازی که در غرب دزفول انجام داد، هواپيمايش مورد اصابت پدافند موشكی دشمن قرار گرفت و مفقودالاثر شد.
کد خبر: ۲۳۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ - 16April 2017
امیر گمنام آسمان هابه گزارش دفاع پرس از شهرکرد، خلبان شهيد نعمت‌الله اكبری سامانی از لبيک‌گويان امام خمینی (ره) و از شاگردان مكتب حيات‌بخش اسلام بود كه در چهارم آبان ماه 1330 در سامان از توابع شهركرد در خانواده‌ای مذهبی ديده به جهان گشود و از همان دوران كودكی و جوانی همانند پدرش به كار پرداخت و با معنای «سختی» آشنا شد؛ حتی در حين درس خواندن از اين ضرورت بی‌نياز نبود و از خدا می‌خواست كه او را برای دوران كوران حوادث آبديده كند.

پس از اتمام تحصيلات ابتدايی و متوسطه و اخذ ديپلم به استخدام نيروی هوايی در آمد و در دانشكده خلبانی به تحصيل علوم و فنون پروازی پرداخت. در این مدت با سعی و تلاش به يادگيری دروس دانشكده پروازی پرداخته و دوره مقدماتی پروازی را با موفقيت در ايران گذرانيد و سپس جهت تحصيلات عالی پروازی عازم آمريكا شد و پس از طی دوره تخصصی خلبانی در آمريكا و اخذ درجه ستوانی و دريافت نشان خلبانی به ايران بازگشت و به جمع خلبانان شكاری اف 4 پيوست.

با آغاز جنگ تحميلی داوطلبانه به سوی جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و بارها به جنگ با آنان برخاست و سر انجام در بيست و سوم آبان‌ماه 1359 در آخرين پروازی که در غرب دزفول انجام داد، هواپيمايش مورد اصابت پدافند موشكی دشمن قرار گرفت و مفقودالاثر شد.
يادش گرامی و روحش شاد باد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار