حجت‌الاسلام سلیمی و پورمختار در صحن علنی مطرح کردند؛

انتقاد از عدم ارسال مدارک داوطلبان شوراها به هیئت‌های نظارت

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس از عدم ارسال مدارک و اسناد داوطلبان شوراها به هیأت‌های نظارت شهرستان‌ها توسط فرمانداری‌ها انتقاد کردند.
کد خبر: ۲۳۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ - 16April 2017
انتقاد از عدم ارسال مدارک داوطلبان شوراها به هیئت‌های نظارت

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 27 فروردین) قوه مقننه با استناد به ماده 24 آیین‌نامه داخلی مجلس طی تذکری، اظهار داشت: در برخی استان‌ها مدارک مربوط به داوطلبان عضویت شوراها توسط فرمانداری‌ها به هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها داده نشده و این سبب شده تا کار روی زمین بماند.

وی افزود: امروز روز چهارمی است که تایید صلاحیت داوطلبان شوراها در حال بررسی است اما مدارک و اسناد توسط استانداری‌ها و فرمانداری ها به هیأت های نظارت تحویل داده نشده است.

نماینده مردم محلات در مجلس خاطرنشان کرد: نظارت در این راستا بر عهده مجلس است؛ لذا باید به این موضوع رسیدگی شود.

همچنین محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی نیز با استناد به  اصل 100 قانون اساسی و ماده 24 آیین‌نامه داخلی در تذکری گفت: هیئتهای اجرایی و فرمانداری‌ها پرونده‌های نامزدهای شوراها را در اختیار هیأت‌های نظارت قرار نمی‌دهند و فقط در این رابطه لیست ارائه می‌دهند که امکان ارزیابی و احراز صلاحیت در این رابطه وجود ندارد.

علی لاریجانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده  گفت: وزارت کشور این موضوع را پیگیری کند تا مشکل رفع شود.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار