استاندار ایلام:

ایلام مرکز هنر انقلاب اسلامی است

استاندار ایلام با بیان اینکه استان ایلام هنرمندان بسیار خوبی دارد و روزبه‌روز شاهد درخشش هنرمندان استان هستیم، گفت: در حوزه‌های ادبیات، هنر و شعر گام‌های بزرگی برداشته‌ شده است و ما باید ایلام را به‌عنوان مرکز هنر انقلاب اسلامی به ایران و دنیا معرفی کنیم.
کد خبر: ۲۳۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ - 16April 2017
ضرورت بیان ناگفته‌های دوران دفاع مقدس در قالب هنر
به گزارش دفاع پرس از ایلام، محمدرضا مروارید پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از هنرمندان این استان، اظهار داشت: پدیده هنر از ابتدای خلقت بشریت در دنیا وجود داشته است.

وی با بیان اینکه ایجاد زمین، آسمان و کهکشان هنر خداوند متعال است که گوشه‌ای از آن را نشان داده است، تصریح کرد: هنر در همه احوالات همراه بشر بوده است و از دوران غارنشینی نقاشی‌ها بر روی دیوار کشیده و زندگی خود را به نمایش گذاشته‌اند.

استاندار ایلام با بیان اینکه هنر در عرصه‌های مختلف بروز و ظهور داشته و بدون هنر انسان چیزی برای گفتن ندارد، یادآور شد: در ادوار تاریخ، یک هنرمندان توانسته است با اثر و هنر خود نقش مهمی در جامعه ایجاد کند و منشأ تغییر و تحول در احوالات و زندگی بشر شود.

مروارید با اشاره به نقش هنرمندان در دوران دفاع مقدس گفت: پس از تجاوز رژیم بعثی به کشور، بسیاری از این عزیزان در بخش هنر وارد عرصه و میدان شدند و هنر تأثیر به سزایی در بسیج مردمی داشت و شعرها و نوحه‌هایی که در دوران دفاع مقدس گفته شد در بسیج مردمی در جبهه‌ها بسیار تأثیرگذار بود.

وی با اشاره به اینکه نقش و اثر هنر در جبهه‌ها و بعد از جنگ بسیار ارزنده و ارزشمند بوده است، گفت: بسیاری از هنرمندان کارهای بسیار والایی درصحنه‌های مختلف به‌ویژه حوزه مقاومت ارائه دادند که روایت فتح بسیاری از ناگفته‌های جنگ را به مردم نشان داد.

استاندار ایلام یادآور شد: کارهای بسیاری از دوران دفاع مقدس مانده است که ثبت‌نشده و در معرض دید عموم قرار نگرفته که نیاز است هنرمندان استان ایلام که خود استان در دوران دفاع مقدس در خط مقدم جبهه بوده است پایمردی مردم استان را بیش از گذشته نشان دهند و بسیاری از مسائل که ناگفته مانده را منتشر کنند.

مروارید با بیان اینکه استان ایلام هنرمندان بسیاری خوبی دارد و روزبه‌روز شاهد درخشش این هنرمندان در مجامع ملی و بین‌المللی هستیم، یادآور شد: در حوزه‌های ادبیات، هنر و شعر گام‌های بزرگی برداشته‌ شده است و ما باید ایلام را به‌عنوان مرکز هنر انقلاب اسلامی به ایران و دنیا معرفی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه استان ایلام استعدادهای خوبی در عرصه‌های مختلف هنری دارد، افزود: باید فضایی فراهم شود که باید صحنه و زمینه باز برای هنرمندان استان ایلام باز باشد تا دوستان هنرمند با فراغ بال در این زمینه فعالیت کنند.

استاندار ایلام در پایان با اشاره به اینکه مشکلاتی در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: با این‌ وجود هنرمندان استان به‌خوبی توانسته‌اند هنر خود را عرضه کنند و هنرمندان عزیز باید تلاش کنند که استان خود را بیش از گذشته نشان دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار