فرازی از وصیتنامه شهید جمال ارغوان؛

باید از مردمی که زندگی معنوی برتری دارند درس بگیریم

شهید جمال ارغوان در وصیتنامه‌اش می‌نویسد: باید از مردمی که زندگی معنوی برتری دارند درس بگیریم. چرا که این دنیا فانی و زودگذر است. تمام این زرق و برق‌ها به لحظه‌ای نابود می‌شوند و جز یک روح سالم و متعالی هیچ نمی‌ماند.
کد خبر: ۲۳۶۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ - 18April 2017
باید از مردمی که زندگی معنوی برتری دارند درس بگیریمبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، شهید جمال ارغوان در سال 1341 در کرج و در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود. او پس از طی دوران کودکی در آغوش گرم و پر مهر خانواده رشد کرد. در حین تحصیل وقتی که دوازده سال بیشتر نداشت، پدرش را از دست داد؛ به همین دلیل ترک تحصیل کرد و به کار مشغول شد تا با این کار بتواند گوشه‌ای از زحمت‌های بی‌دریغ مادر را که تنها یار و غمخوارش بود جبران نماید.
 
شهید ارغوان از نظر اخلاقی الگویی برای دیگر اعضای خانواده بود؛ به طوری که همه او را دوست داشتند و تحسین می‌کردند.

شهید در ورزش و رشته کشتی و فوتبال فعالیت داشت و از آمادگی بدنی غافل نبود. او در زمان اوج گیری انقلاب در اکثر راهپیمایی‌ها و تظاهرات شرکت فعال داشت و با شرکت در راهپیمایی‌ها در جهت پیروزی انقلاب گام بر می‌داشت. با شروع جنگ تحمیلی نیز از هیچ فعالیتی دریغ نکرد و با بر تن کردن لباس‌ شریف سربازی عازم جبهه‌های جنگ حق علیه باطل گردید و سرانجام در تاریخ بیست و نهم فروردین ماه 1362 در موسیان عراق مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل گردید.
 
فرازهایی از وصیت نامه شهید ارغوان

مادرم مرا حلال کن. تو بسیار برایم زحمت کشیدی و من نتوانستم پاسخگوی زحمات تو باشم مواظب خواهر و برادرانم باش و آنها را با دین مبین اسلام کاملاً آشنا کن. برایم دعا کن در جبهه شهید بشوم ولی اسیر عراقی‌ها نشوم. همیشه امام را دعا کنید و از او پیروی نمایید. ما همه باید از مردمی که زندگی معنوی برتری دارند درس بگیریم. چرا که این دنیا فانی و زودگذر است. تمام این زرق و برق‌ها به لحظه‌ای نابود می‌شوند و جز یک روح سالم و متعالی هیچ نمی‌ماند.

شهید ارغوان آخرین باری که به مرخصی آمده بود، خیلی ناراحت بود. وقتی علت ناراحتی را از او جویا شدند، گفت: دو تن از بهترین دوستان و همسنگرانم به شهادت رسیدند و مرا تنها گذاشتند، آیا این سعادت نصیب من نیز می‌شود. 
 
منبع: نوید شاهد
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار