اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران؛

سپاه پاسداران مولود مبارک انقلاب است

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در بیانیه‌ای سپاه پاسداران را مولود مبارک انقلاب اسلامی دانست و اعلام کرد: سپاه در حقیقت، مظهر عینی و مجسمی است برای شعارهای انقلاب اسلامی و ایستادگی در مقابل همه قدرت‌های بزرگ با سلاح اتکال به خدا.
کد خبر: ۲۳۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ - 22April 2017
سپاه پاسداران مولود مبارک انقلاب اسلامی  است

به گزارش دفاع پرس از مازندران، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه با اشاره به اینکه در نخستین روزهای طلوع فجر پیروزی، جوانان ولایت‌مدار فرمانی را از انفاس قدسیه امام خمینی (ره) دریافت نمودند و عاشقانه و لبیک‌گو گرد هم جمع شده و نسبت به تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام نمودند، آمده است: این فرمان با لبیک مردمی  مظلوم از متن و دل جامعه  که همه چیزشان را رژیم ستم‌شاهی به یغما برده بود اجرا شد و این نهاد مقدس تشکیل و به فضل الهی تداوم و پایداری انقلاب اسلامی را تضمین نمود.

این بیانیه می‌افزاید: حضرت امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت سال 1358 طی فرمانی به شورای انقلاب اسلامی رسماً تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اعلام كردند و شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گام اساسی را در جهت سازماندهی این نهاد برداشت.

در ادامه بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با عنوان اینکه سپاه نهادی نظامی در جهت اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است، عنوان شد: نامگذاری سالروز ولادت سالار شهیدان به نام روز پاسدار از این جهت است كه سپاه آرمانی بزرگ و مقدس دارد كه حفاظت و نگهبانی از نظام و حكومتی است كه براساس اسلام ناب محمدی (ص) برپا شده و داعیه تحقق نسبی آن را در جهان امروزی دارد.

این بیانیه ادامه داد: دامنه این آرمان تا زمان حكومت عدل جهانی امام مهدی (عج) نیز گسترده است و بدین لحاظ سپاه در افقی فرازمند، دارای آرمان های مكتبی، انسانی و جهانشمول است كه باید همیشه حركت خود را بدان سوی جهت دهد.

سپاه پاسداران در سایه روحیه انقلابی و معنویتی که از سرچشمه جوشان دل منور و روح مصفای آن امام عارفان و قدوه صالحان پیوسته می‌جوشید و بیش از همه، جوانان رزمنده و  خالص سپاه و بسیج را سیراب می‌کرد، توانست نقش تعیین‌کننده‌ای را در دفع حمله ایادی استکبار به جمهوری اسلامی ایفا کند و در کنار ارتش و با به کارگیری بسیج مردمی، درس تلخی به دشمنان اسلام بدهد و حفظ استمرار نظام جمهوری اسلامی را تضمین کند.

این بیانیه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مولود مبارک انقلاب اسلامی دانست و افزود: تشکیل سپاه در همه جهان پس از صدر اسلام پدیده بی‌سابقه‌ای است، این پدیده در حقیقت، مظهر عینی و مجسمی است برای شعارهای انقلاب اسلامی، شعار ایستادگی در مقابل همه قدرت‌های بزرگ با سلاح اتکال به خدا، شعار ایستادگی در مقابل همه قدرت‌های بزرگ با سلاح اتکال به خدا، شعار غلبه خون بر شمشیر و شعار حرکت برای نجات مستضعفان و از همین رو است که سلطه‌های بزرگ در سراسر جهان با چشم انزجار و نفرت، بدین پدیده الهی می‌نگرند.

 اداره کل حفظ آثار مازندران در پایان ضمن گرامیداشت دوم اردیبهشت سالروز تإسیس سپاه پاسداران، در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شد، یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی را گرامی می‌دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها