استاندار مازندران:

كارگران در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش محوری دارند

استاندار مازندران با اشاره به اینكه كارگران در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش محوری دارند و باید به مطالبات كارگران توجه كرد، گفت: تشكل‌های كارگری نقش نظارتی مهمی در فرآیند تولید و روابط كارگر و كارفرما دارند.
کد خبر: ۲۳۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ - 26April 2017
كارگران در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نقش محوری دارندبه گزارش دفاع پرس از مازندران، ربیع فلاح‌جلودار در نشست صمیمی با تشكل‌های كارگری استان، ضمن تبریك روز جهانی كارگر با اشاره به اینكه كارگران افرادی مومن و انقلابی و زحمت‌كش هستند كه در عرصه‌های مختلف انقلاب حضوری موثر داشته‌اند و بخش عمده فرآیند تولید بر دوش این ‌عزیزان است، اظهار داشت: تشكل‌های كارگری چشم بینای تشكیلات هستند و نقش نظارتی مهمی در فرآیند تولید و روابط كارگر و كارفرما دارند و در دولت تدبیر و امید، از لحاظ كمی و كیفی به تشكل‌ها توجه شده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینكه كارگران در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نقش محوری دارند و باید به مطالبات كارگران توجه كرد، گفت: تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی، رفع مشكلات معیشتی مردم و توسعه استان همواره مبنای فعالیت‌های دولت یازدهم  در مازندران بوده است و برای این جانب حضور در جمع كارگران عزیز و حل مشكلات آنان موجب افتخار است.

وی، با بیان این كه روند بسیاری از فعالیت‌ها و اقدامات در دولت تدبیر و امید رو به رشد و توسعه بوده است، افزود: دستاوردهای دولت در فضای اقتصادی كشور را باید با توجه به شرایط و اقتضائات و در قیاس با گذشته ارزیابی نمود.

فلاح‌جلودار با اشاره به اینكه در آغاز فعالیت دولت یازدهم در استان، 28 درصد از واحدهای تولیدی مازندران تعطیل بوده است، یادآور شد: طی سال‌های 94 و 95، 800 مصوبه در ستاد رفع موانع تولید استان با حضور واحدهای تولیدی، بانک‌ها و دستگاه‌های مسئول به تصویب رسیده كه منجر به رفع مشكلات واحدهای تولیدی گردیده است.

مقام عالی دولت در مازندران، با بیان اینكه قطعه‌سازان مازندرانی از گذشته، مطالبات زیادی از شركت‌های كشور داشتند، خاطرنشان ساخت: اكنون با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفت، كلیه مطالبات این واحدها وصول گردیده و برخی از این واحدهای تولیدی اقدام به توسعه مجموعه خود نموده‌اند.

استاندار مازندران با اعلام اینكه 800 واحد جدید تولیدی در دولت تدبیر و امید در مازندران پروانه بهره‌برداری دریافت كرده‌اند، تصریح نمود: در بسته رونق تولید، مازندران در شمار سه استان كشور قرار دارد كه موفق به جذب بیش از صد درصد از تسهیلات شده و این دستاورد در سایه تعامل و هم‌افزایی بخش‌های مختلف محقق شده است.

وی با بیان اینكه یک هزار و 93 واحد صنعتی و كشاورزی استان جمعا بالغ بر 470 میلیارد تومان از تسهیلات بسته رونق تولید بهره مند شدند، افزود: بالغ بر 405 میلیارد تومان تسهیلات در سال 94 به واحدهای تولیدی استان داده شد.

استاندار مازندران با اشاره به این كه در سال 94 بالغ بر 15 هزار شغل خانگی در استان ایجاد شد و دستگاه‌های مسئول در سال 95 صد درصد اعتبارات این بخش را جذب نمودند، اظهار داشت: در سال 96 تقویت اشتغال و حمایت از تولید باید به شكل موثرتری تداوم یابد.

فلاح‌جلودار، گفت: برای حل مشكلات تولید و اشتغال همه باید به میدان بیایند و تاكیدات مقام معظم رهبری باید بدور از مسایل سیاسی در عمل تحقق یابد.

نماینده عالی دولت در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت‌ماه، یادآور شد: میزان مشارکت مردم مازندران در انتخابات سال 94 بیش از 73 درصد بوده است و مازندارن در بین استانهایی كه بیش از 2 میلیون واجد شرایط رای دادن بودند رتبه اول كشور را كسب نمود كه باید این پیشتازی در انتخابات پیش رو حفظ شود.

در آغاز این نشست اصغری، مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی، دریابیگی، دبیر اجرایی خانه كارگر استان و برخی از اعضا تشكل‌های كارگری حاضر در جلسه به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار