یک روز با دفاع مقدس در دبیرستان شاهد امام خمینی (ره) اراک + تصاویر

برای نخستین بار با هماهنگی انجام شده یک روز کامل دانش آموزان دبیرستان شاهد امام خمینی(ره) اراک به موضوعات دفاع مقدس و جنگ تحمیلی اختصاص داده شد.
کد خبر: ۲۳۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ - 01May 2017
به گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، جنگ و تاریخ دفاع مقدس همواره به عنوان برگی زرین از دفتر این مرز و بوم است که حفظ و نگه داری از آرمان های شهدا و همینطور رزمندگان، امروزه رسالتی مهم برای بازماندگان نسل پس از جنگ است.

امروز با گذشت بیش از سی سال از جنگ تحمیلی، یکی از نیازهای اصلی و ضروری نسل امروزی آشنایی با وقایع مربوط به آن سال ها و همینطور حرکت در مسیر اهداف شهدا و ایثارگران در سایه حراست از آرمان های آنان است.

به دنبال این رسالت سنگین، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با همکاری دبیرستان پسرانه شاهد امام خمینی(ره) اراک برای یک روز کامل، تمامی کلاس های مدرسه به دفاع مقدس و موضوعات حول محور جنگ تحمیلی اختصاص داده شد.

در این برنامه هدفمند، کارشناسان و رزمندگان پیشکسوت دفاع مقدس چهار موضوع محوری را برای دانش آموزان در چهار کلاس مختلف تشریح کردند.

در طول برگزاری این برنامه، «رحیم آنجفی» یکی از سرداران شهید شاخص استان مرکزی توسط دکتر نادری در کلاس نخست به دانش‌آموزان معرفی شد.

با توجه به فرارسیدن سالروز آغاز عملیات «بیت المقدس» کلاس دوم نیز به معرفی این عملیات توسط پیشکسوت جنگ «عضدالله نصیری» اختصاص یافت.

در ادامه این برنامه، «غلامرضا غفاری» به تشریح اتفاقات گوناگون جنگ تحمیلی تحت عنوان کلاس خاطره گویی پرداخت و در نهایت «علیرضا مرادی» چگونگی آغاز تا پایان جنگ تحمیلی را برای دانش آموزان توضیح داد.

 

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار