رحمانی فضلی:

وزارت کشوربه هیچ وجه له یا علیه کسی وارد انتخابات نمی‌شود

وزیر کشور گفت: در سال 95 بهترین نوع تعامل احزاب با کمترین برخورد قضایی و انتظامی همراه بوده و مهمترین دلیل آن هم پختگی احزاب و تجربیات‌ آنها است.
کد خبر: ۲۳۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸ - 02May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیر کشور عصر امروز در گردهمایی معاونین هماهنگی امور اقتصادی توسعه منابع استانداران و مدیران کل دفاتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری و هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌ها ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: اگر بخواهیم یک جمع‌بندی کلی درباره اوضاع سیاسی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی کشور ارائه دهیم باید بگویم در این سال به لطف خداوند موفقیت‌های زیادی را شاهد بودیم.

وزیر کشور افزود: علاوه بر اینکه مشکلات و مضایقی را در بعد تامین منابع در حوزه اقتصادی و همینطور تهدید‌های منطقه‌ای و برخی فشار‌ها در حوزه بین‌المللی داشتیم اما در حوزه داخلی با انسجام و هماهنگی و هم‌دلی بین همه قوا و به ویژه مردم عزیزمان رو برو بودیم.

وی با بیان اینکه توانستیم تورم یک رقمی را در اقتصاد تجربه کنیم، گفت: این موضوع گام بلندی برای کشور بود.

رحمانی فضلی اضافه کرد: در حوزه اقتصاد سال مثبت و درخشانی را داشتیم. بحث صادرات نفت که جز توفیقات ما در سیاست خارجی بود و توانستیم صادرات نفت را به بیش از 2 برابر برسانیم.

وی با بیان اینکه برای سومین سال پیاپی ثبات قیمت‌ها را داشتیم، گفت: ثبات قیمت برای افرادی که می‌خواهند در عرصه تولید وارد شوند و در این حوزه برنامه‌ ریزی و فعالیت کنند بسیار مهم است.

وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه تامین مالی با همکاری مجلس و همچنین همکاری میان بانکها توانستیم برای بنگاه‌های خرد و واحدهای نیمه تمام تامین مالی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای موفقیت در سال 95 واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی بود، یادآور شد: یکی از کارهای خوبی که دولت یازدهم انجام داد این بود که تلاش کرد میزان صادرات را نسبت به واردات افزایش دهد.

وزیر کشور گفت: در بخش وادرات آنچه که نامناسب است کالاهای مصرفی می‌باشد که در داخل کشور تولید می‌شود و به همین دلیل واردات آن‌ها اشکال دارد.

وزیر کشور افزود: در حوزه واردات مدیریت خوبی شکل گرفت و اقتصادی مقاومتی عملیاتی و اجرایی شد.

وی با بیان اینکه دولت در بخش اقتصاد مقاومتی سرمایه‌گذاری کرد و وزارت کشور به صورت فشرده پیگیر این موضوع بود، گفت: گزارش‌های خوبی را خدمت مقام معظم رهبری ارائه کردیم و گام‌های خوبی را برداشتیم که همه آنها برای ما تجربه‌های مفیدی است.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه شاخص مشارکت مردم در بخش اقتصاد قابل قبول بود که همه این‌ها را مدیون خداوند هستیم، یادآور شد: دولت علیرغم همه فشارها و کاهش قیمت نفت و همچنین شرایط منطقه‌ای توانست گام‌های خوبی را در عرصه اقتصاد کشور بردارد.

رحمانی فضلی اضافه کرد: در حوزه امنیت داخلی با موضوع امنیتی خاصی که موجب نگرانی شود و یا اینکه در کشور ایجاد تنش کند، مواجه نبودیم.

وزیر کشور گفت: علیرغم تهدیدات، اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی که همه عناصر مخالف در عرصه منطقه‌ای گروه‌های تکفیری و سلفی، دولت‌های و ابسته به رژیم صهیونیستی و عوامل خارج از منطقه‌ای که مستقیما ما را مورد تهدید قرار می‌دادند، توانستیم با آمادگی که در کشور برقرار بود امنیت و آرامش داخلی را به خوبی پیش ببریم.

وی ادامه داد: امنیت و آرامش حاکم بر کشور اعتراف به دوست و دشمن است و ما خوشحالیم که این اتفاق افتاده و مدیون نیروهای مسلح نظامی و هدایت‌های مقام معظم رهبری هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه در 4 سال گذشته بودجه بخش دفاعی بیش از 3ونیم برابر افزایش داشته است، گفت: علیرغم کسری بودجه‌ای که داشتیم اجازه ندادیم مسائل امنیتی و دفاعی با مشکل روبه‌رو شود و در عرصه تولیدات صنایع دفاعی نیز مو فق بودیم.

وی با بیان اینکه ما در حوزه امنیت مشکلی نداشتیم، گفت: عموما بحث امنیت به بحث مردم و استقامت و همراهی آنان برمی‌گردد.

وزیر کشور بیان داشت: در عرصه سیاست‌های داخلی ادامه انتخابات سال 94 را داشتیم و بلافاصله بعد از آن وارد انتخابات ریاست ‌جمهوری شدیم هماهنگی‌ها شکل گرفت و ستاد انتخابات بعد از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل نشد و در حال حاضر هم ما در آمادگی کامل هستیم و تمامی برنامه‌هایمان تا این مرحله به خوبی پیش رفته و امیدواریم انتخابات سالم و قانونی خوبی را پشت سربگذاریم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در رقابت‌های سیاسی احزاب مختلف با آزادی کامل و درجه هوشمندی  وشعور سیاسی بالا فعالیت‌های سیاسی را داشتند گفت: در سال 95 بهترین نوع تعامل احزاب با کمترین برخورد قضایی و انتظامی همراه بوده و مهمترین دلیل آن هم پختگی احزاب و تجربیات‌ آنها است.

وی گفت: امیدواریم همین تجربه و پختگی را که در انتخابات ریاست جمهوری شاهد بودیم بعد از این نیز ادامه یابد.

وزیر کشور افزود: در مرزها خیلی‌ها دنبال تهدید بودند و تحرکاتی هم صورت گرفت ولی انسجام و وحدت مردم مانع از آن شد ما با مشکلاتی مواجه باشیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ما باید قدر مردم را بدانیم، گفت: سرمایه اجتماعی نباید هیچگاه دچار خدشه شود و در ایام انتخابات که عرصه فعالیت‌های سیاسی باز می‌شود باید از مرزهای حساس، حیاتی و مهم که موجب تقویت اعتماد سرمایه‌ اجتماعی است صیانت کنیم.

 وزیر کشور کشور تاکید کرد: نباید حرف‌هایی بگوییم که قطب‌بندی‌های سیاسی را اضافه کند و نتایج 38 سال را دچار آسیب کند.

رحمانی فضلی افزود: باید باورهای مردم را به سمتی سوق دهیم که یاس و ناامیدی از آن دور شود این نظام و انقلاب سرپا ایستاده و با مقاومت مردم و پیشرفت‌هایی که در عرصه های تکنولوژی داریم همه شاهد شکوفایی کشور هستیم.

وی ادامه داد: هر رئیس جمهور و حزبی که وارد عرصه سیاسی می شود باید این بنا را محکم‌تر کند و نباید حرکتی کنیم که اصل بنا از زیر مجموعه دچار خدشه شود.
 
وزیر کشور با بیان اینکه فضای رقابتی خوبی در کشور حاکم است، عنوان کرد: باید مواظب باشیم که وحدت، انسجام ملی و اعتماد ملی را افزایش دهیم که اگر این را انجام ندهیم ضرر می‌کنیم.

رحمانی فضلی گفت: انتخابات برای ما روش، شیوه و وسیله است، هدف نیست. هدف ما تقویت دین خدا است. دین خدا در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبلور پیدا کرده و مردم در این نظام بالاترین نقش را دارند وظیفه ما هم این است که کارآمدی نظام را افزایش دهیم تا بتوانیم سلسله مردم، نظام و دین خدا را تقویت کنیم. روش انتخاب مدیران برای تقویت کارآمدی نظام همان مردم سالاری و دموکراسی است.

وی گفت:‌ اگر هدف اصلی که تقویت دین خدا و باور است دچار خدشه شود دچار گناه بزرگی می‌شویم که قابل بخشش نیست.

وزیر کشور تاکید کرد: همه کسانی که وارد صحنه انتخابات می شوند باید درک کلی از وضعیت نظام و آینده نظام و تلاش‌هایی که برای نظام می‌شود داشته باشند وگرنه صلاحیت‌ گرفتن این مسئولیت را نخواهد داشت.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: ما باید دایه‌ای برای حفظ وضعیت باشیم چرا که اگر بخواهیم آسیبی به کشور و نظام برسانیم مردم از ما نمی‌پذیرند.

وی تاکید کرد: وزارت کشوربه هیچ وجه به این معنا که له یا علیه کسی کاری انجام دهد وارد انتخابات نمی‌شود و اگر خلاف این صورت گیرد به باور مردم خدشه وارد می‌کنیم.

وزیر کشور تاکید کرد: مسئولان وزارت کشور با هر گرایش سیاسی نباید در انتخابات دخالت کنند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه اگر از من بپرسند یکی از قله‌های بلند این دولت در عرصه اجتماعی چیست، می‌گویم ساماندهی آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود‌: در این دولت به جای اینکه آسیب‌های اجتماعی را مخفی کنیم مطالعه‌ای را انجام دادیم و نتایج آن را خدمت مقام معظم رهبری بردیم و ایشان آن را بررسی کردند و دستور دادند دستگاه‌های مربوط به امور اجتماعی روی این برنامه کار کنند. 4 جلسه سه ساعته به حضور سران قوا در خدمت مقام معظم رهبری بودیم و ایشان در یکی از آن جلسات فرمودند این کارها را باید 20 سال قبل انجام می‌شد. ایشان فرمودند حالا که این موضوع اولویت پیدا کرده باید به صورت فوق‌العاده و باسرعت بالا در دستور کار قرار گیرد، این موضوع از زحمات این دولت است که رئیس جمهور شخصا در آن ورود کرده است.

وزیر کشور اظهار داشت: رهبری گفتند من از انجام فرایند کار در این زمینه خرسند هستم در بحث اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال که امسال مقام معظم رهبری آن را معرفی کردند دولت برنامه‌های خوبی را تنظیم کرده که به پشتوانه تجربه سال‌های قبلی بوده است.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: ما باید در استان‌ها تلاش کنیم سیاست‌ اقتصاد مقاومتی به عنوان محوری‌ترین برنامه در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در دولت یازدهم سطح مشارکت مردم در اقتصاد بالا رفته است، البته باید بستر بیشتری برای فعالیت مردم فراهم شود، امنیت اقتصادی برای مردم بسیار مهم است، اگر قبول داریم سرمایه‌ و سرمایه‌گذاری در جامعه وجود دارد باید به صورت قانونی باشد و آن را به رسمیت بشناسیم و حمایت کنیم نه اینکه بگوییم زالوصفت و راندخواران چرا که این حرف‌ها به کسانی که برمی‌گردد که برای اقتصاد زحمت می‌کشند.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: همه می‌گویند باید جذب سرمایه‌گذار خارجی داشته‌ باشیم برخی کارهای ما در تضاد با این حرف است و این‌ها همه مسئله امنیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری است.

رحمانی فضلی گفت: اولویت‌های اقتصادی سال 96 برای استان‌ها اعلام شده و به زودی ابلاغ می شود. معاونین استانداران باید با بخش‌های خصوصی استان‌ها ارتباط مستمر داشته‌ باشندو پیگیر کار آنان باشند تا کار پیش رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار