رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس:

شهادت مدافعان حرم یادآور روزهای حماسه‌ساز دفاع مقدس است

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: شهادت مدافعان حرم یادآور روزهای حماسه‌ساز و دل‌گرفتگی‌های زمان دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۳۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ - 08May 2017
شهادت مدافعان حرم یادآوری روزهای حماسه‌ساز دفاع مقدس است

به گزارش دفاع پرس از مازندران، مریم مجتهدزاده صبح امروز در همایش اسوه‌های صبر، مقاومت و تجلیل از مادران و همسران شهدای مدافعان حرم مازندران که در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی مازندران برگزار شد، اظهار داشت: بیشتر مدافعان حرم جوان بودند که ما را به اوایل هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌های دفاع مقدس برمی‌گرداند که مادران و همسران با فرزندان کوچک روزهای سختی را گذراندند و اکنون با شهادت مدافعان حرم یادآور روزهای حماسه‌ساز و دل گرفتگی‌ها است.

وی افزود: مجاهدت‌ها و رشادت‌های زنانی که سهم بزرگی در استمرار دفاع مقدس و پیدایش آن داشتند آنچنان که باید و شاید در تاریخ ثبت نشد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم دلاوری‌ها را ثبت و ضبط کنیم، گفت: نسل جوان باید بداند در تاریخ کشور چه بر ما گذشت.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی هشت ساله طولانی‌ترین جنگ تاریخ بود که به ظاهر یک کشور  بر ما حمله کرد اما ما با دنیا جنگیدیم و دشمن با دلاوری‌ها و رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی جوانان ما به جایی نرسید و ذره‌ای از خاک کشور ما دست دشمن نیفتاد.

وی با اعلام اینکه همه دستاوردهای عظیمی که امروز داریم مرهون هشت سال دفاع مقدس است، تصریح کرد: باید بدانیم که چه اتفاقاتی افتاد که شرق و غرب با یکدیگر متحد شدند تا بتوانند انقلاب اسلامی را از بین ببرند اما موفق نشدند و همه اینها نیازمند تحلیل است و اگر تحلیل نشود نمی‌توان به حماسه‌ای که در هشت سال دفاع مقدس به وقوع پیوست پی ببریم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس بیان کرد: اکنون که دشمن با جنگ نرم خود اهداف و آرمان‌های نظام جمهوری را نشانه گرفته است و ما باید با همدلی، هم‌بستگی و حرکت در خط ولایت فقیه توطئه‌های آنان را خنثی کنیم.

مجتهدزاده در پایان گفت: هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در هویت‌سازی جامعه ما داشت که بسیاری از نخبگان و دانشمندان ما در دفاع از سرزمین اسلامی به شهادت رسیدند که باید ایثار شهدا الگویی برای جوانان باشد.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار