مجتهدزاده در اجلاس هم‌اندیشی «اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت در جهان اسلام»:

دیپلماسی وحدت یک الزام اساسی در حوزه خانواده است

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: دیپلماسی وحدت نه یک راهکار که یک الزام اساسی در حوزه خانواده و با محوریت کشورهای اسلامی است.
کد خبر: ۲۳۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ - 10May 2017

دیپلماسی وحدت یک الزام اساسی در حوزه خانواده استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اولین اجلاس هم‌اندیشی «اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت در جهان اسلام»‌ امروز ۲۰ اردیبهشت‌ماه از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تهران با حضور «آیت‌الله محسن اراکی» دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و «آیت‌الله محسن قمی» عضو مجلس خبرگان رهبری و مریم مجتهدزاده «رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس» برگزار شد.

در این مراسم مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس طی سخنانی اظهار داشت: دیپلماسی وحدت یک گزینه اصلح برای ایجاد مفاهیم، جریان‌ها و نهادهای جامع در حوزه زنان و خانواده است. امروزه ارتباطات بین المللی فضای جدیدی در عرصه مناسبات و تعاملات را می‌طلبد که باید با یک نگاه متوازن و هدف گذاری شده افق‌های متعالی را در عرصه زن و خانواده طی کند تا به فرموده مقام معظم رهبری گام های بلندمان را به سوی تحقق الگوی سوم، زن نه غربی و نه شرقی، برداریم.

وی افزود: امروز سخن از دیپلماسی وحدت و تعیین جایگاه گفتمان خانواده در این عرصهباید متضمن چند نگاه عمده باشد. باید مناسبات فرهنگی را با محوریت خانواده اسلامی به درستی بشناسیم. این مناسبات فرهنگی زمینه قوام و دوام یک دیپلماسی پویا و پیش برنده را فراهم می‌آورد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان این که حوزه سبک زندگی خانواده در کشورهای اسلامی و توجه به نقاط اصلی و اشتراکات اساسی، یک راهبرد هدفمند در مسیر تحقق دیپلماسی عمومی است، گفت: سبک زندگی در خانواده اسلامی با لحاظ کردن توازن فرهنگی و اجتماعی، توسعه و پیشرفت هدفمند سطح زندگی در مسیر تحول و تعالی، کمک به بهبود وضعیت اقتصادی و سطح فرهنگی خانواده اسلامی است. حوزه سبک زندگی دائرمدار ایجاد یک دیپلماسی وحدت با محوریت خانواده اسلامی است.

مجتهدزاده تصریح کرد: اقتصاد در خانواده اسلامی، نقطه عزیمت دیگری است که باید در عرصه خانواده و گفتمان اصیل آن مورد بازبینی قرار گیرد. امروزه در موضوع دیپلماسی وحدت به خصوص در حوزه اقتصادی ما نیازمند الگوسازی مدون هستیم. الگویی جامع که بتواند زمینه‌های رشد این دیپلماسی را بر محوریت تعالی اقتصادی فراهم آورد.

وی ادامه داد: توجه به زمینه‌های توانمندسازی خانواده اسلامی با عنایت به زمینه‌های همکاری و توسعه متوازن همه کشورها در این بخش بر مبنای اولویت‌های خانواده از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در این عرصه به آن توجه داشت. اکنون ما در آغاز راه تازه ای از یک دیپلماسی وحدت بخش بر محوریت خانواده اسلامی هستیم و لذا در پی‌ریزی اقدامات اساسی در این حوزه اقتصادی، ما نیازمند الگوسازی مدون هستیم تا الگویی جامع برای زمینه‌های رشد این دیپلماسی بر محوریت تعالی اقتصادی فراهم آورد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در بخش دیگر سخنان خود، گفت: توجه به زمینه‌های توانمندسازی خانواده اسلامی با عنایت به زمینه‌های همکاری و توسعه متوازن همه کشورها در این بخش بر مبنای اولویت‌های خانواده از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در این عرصه به آن توجه داشت.

مجتهدزاده اظهار داشت: اکنون ما در آغاز راه تازه ای از یک دیپلماسی وحدت‌بخش بر محوریت خانواده اسلامی هستیم و لذا باید در پی‌ریزی اقدامات اساسی در این حوزه چند کار مهم را به انجام برسانیم.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی به منظور کشف اشتراکات فرهنگی و اجتماعی جوامع اسلامی با محوریت اشتراکات فرهنگی خانواده و همچنین توجه به نقاط وفاق بر محوریت منابع انسانی و غیرانسانی از جمله راه‌هایی است که باید آگاهانه بپیماییم.

مجتهدزاده بیان داشت: توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در کشورهای اسلامی با محوریت خانواده از جمله راه‌های دیگری است که می‌بایست با جدیت طی شود. دیپلماسی وحدت نه یک راهکار که یک الزام اساسی در حوزه خانواده و با محوریت کشورهای اسلامی است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در پایان گفت: وقت آن فرا رسیده است تا با محور قرار دادن بانوان الگویی چون حضرت خدیجه (س) و تاسی به شیوه و مشی کار کردی زنان برگزیده آسمانی بتوانیم زمینه توسعه گفتمان خانواده اسلامی و ایجاد یک روند قابل قبول در دیپلماسی وحدت را فراهم آوریم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار