تدوین قرارداد تسلیحاتی بالغ بر 100 میلیارد دلار میان آمریکا و عربستان

در آستانه سفر «ترامپ» به عربستان، یک مقام کاخ سفید اعلام کرد تدوین چندین قرارداد تسلیحاتی به ارزش بالغ بر یکصد میلیارد دلار میان «واشنگتن» و «ریاض»، در مراحل پایانی قرار داد.
کد خبر: ۲۳۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳ - 13May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، یک مقام کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود، یک هفته پیش از سفر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا به ریاض، اعلام کرد تدوین چندین قرارداد تسلیحاتی میان آمریکا و عربستان سعودی به ارزش بالغ بر یکصد میلیارد دلار در مراحل پایانی قرار دارد.

وی افزود تلاش بر این است تا تکمیل این بسته تسلیحاتی همزمان با سفر «ترامپ» به ریاض باشد.

این مقام آمریکایی در گفتگو با رویترز، تصریح کرد ارزش این بسته تسلیحاتی تا 10 سال آینده، از مرز 300 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.
وی افزود با این وجود، توان نظامی رژیم صهیونیستی همچنان، بیش از همسایگان فلسطین اشغالی خواهد بود.

رویترز چند روز پیش در گزارشی نوشت در آستانه سفر «ترامپ» به عربستان، واشنگتن برای امضا و اجرای چندین قرارداد فروش تسلیحات نظامی به عربستان، به ارزش ده‌ها هزار میلیارد دلار، به تکاپو افتاده است.

در سال‌های اخیر، آمریکا بزرگترین تأمین‌کننده تسلیحاتی عربستان بوده است و جنگنده‌های اف-15، سامانه‌های فرماندهی و کنترل به ارزش ده‌ها میلیارد دلار در اختیار این کشور قرار داده است. به گفته مقام کاخ سفید، قراردادهای جدید شامل فروش تسلیحات و تجهیزات آمریکایی، تعمیر و نگهداری ابزارآلات نظامی، قرارداهای فروش کشتی‌، سامانه‌های موشکی دفاع هوایی و تجهیزات نظامی دریایی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار