رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی:

جامعه امروز نیازمند الگوپذیری از گفتمان فرهنگی فتح خرمشهر است

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: حماسه سوم خرداد و فتح خرمشهر سرشار از آموزه‌های فرهنگی است که جامعه امروز نیازمند الگوگیری از آنان است.
کد خبر: ۲۴۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸ - 24May 2017

جامعه امروز نیازمند الگوپذیری از گفتمان فرهنگی حماسه فتح خرمشهر استبه گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، سید جعفر نظام‌دوست عصر امروز در همایش «از فتح خرمشهر تا مدافعان حرم» با اشاره به اهمیت نامگذاری سوم خرداد به عنوان روز ایثار و مقاومت اظهار داشت: سوم خرداد یکی از تکرارنشدنی‌ترین روزهای هشت سال جنگ تحمیلی است، از این رو شورای انقلاب فرهنگی این روز را با عنوان روز «ایثار، مقاومت و شهادت» نامگذاری کرد و بی‌شک وظیفه اصلی و خطیر هر ایرانی است که مفاهیم این واقعه مهم تاریخی را در لایه‌های اجتماعی جامعه خود نهادینه کند.

وی افزود: فتح خرمشهر آموزه‌های فراوانی را در دل خود دارد که هر یک از آنها می‌تواند محورهای مهم فرهنگی جامعه امروز ما بوده و کارآمد واقع شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی تصریح کرد: سوم خرداد در تاریخ نظام اسلامی ماندگار است چرا که این روز سند و نمادی از اوج جوانمردی رزمندگان، درایت و ولایت‌پذیری آنان در دوران دفاع مقدس، مقاومت و پیروزی است.

نظام‌دوست با اشاره به رهنمون‌های امام راحل گفت: رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رشادت‌های رزمندگان و شهیدان نقش غیرقابل انکار و مهمی در آزادسازی خرمشهر داشت و امام خمینی (ره) در این روز با صدور اطلاعیه آزادی خرمشهر را مایه غرور و عزت عنوان کرد.

وی ادامه داد: بعد از دوران دفاع مقدس نمونه‌ای از همان رشادت‌ها و دلیری‌ها را امروز در میان شهدای مدافع حرم به وضوح می‌بینیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی تصریح کرد: امروز نیز شهدای مدافع حرم با غیرت و مردانگی و بصیرت بالا از آرمان‌ها و منافع ایران و اسلام دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار