شهیدی که عمل به آیات الهی در شخصیتش نمایان بود/ تأکید شهید به ازدواج

برادر شهید کرانی گفت: مرتضی قاری و عاشق قرآن بود و به آیات الهی در زندگی عمل می‌کرد، بسیار خوش‌اخلاق و صبور بود و به واقع با دیگران بسیار تفاوت داشت.
کد خبر: ۲۴۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ - 27May 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، جامعه قرآنی کشور در چهارمین دیدار خود با خانواده‌های معظم شهدا به دیدار خانواده شهید مرتضی شکرانی رفتند.

در این دیدار مادر شهید طی سخنانی درباره فرزند شهیدش گفت: مرتضی در رشته ریاضی در دانشگاه امام حسین(ع) درس می‌خواند. پس از فراغت از دانشگاه افسری به ارومیه آمد و در همان اوایل خدمت به شهادت رسید.

متولد ۱۳۶۱ و فرزند چهارم خانواده بود، حدود یک سال بود که ازدواج کرده بود. خودش در خواب دیده بود که شهید می‌شود و این موضوع را با همسرش در میان گذاشته بود.
 
شهیدی که عمل به آیات الهی در شخصیتش نمایان بود/ تأکید شهید به ازدواج

قاری و عاشق قرآن بود و به آیات الهی در زندگی عمل می‌کرد، بسیار خوش‌اخلاق و صبور بود و به واقع با دیگران بسیار تفاوت داشت.

در ادامه برادر شهید به بیان خصوصیات برادرش پرداخت و گفت: شهدا افرادی بودند که در شرایط عادی و در دنیای امروز رشد کردند و به درجه شهادت رسیدند.

برادرم قاری قرآن بود و در کنار قرائت در زمینه آموزش قرآن هم فعالیت‌ داشت. عمل به قرآن کریم نکته‌ای بود که در شخصیت و رفتار او به خوبی نمایان بود و صبر یکی از مهم‌ترین خصوصیاتش بود. به معنی واقعی به آنچه از قرآن می‌خواند اعتقاد داشت و عمل می‌کرد.
 
شهیدی که عمل به آیات الهی در شخصیتش نمایان بود/ تأکید شهید به ازدواج

درحالی که هنوز برادر بزرگترمان ازدواج نکرده بود و خانواده در تدارک ازدواج برادر بزرگتر بود، مرتضی هم گفت: من هم می‌خواهم ازدواج کنم، زیرا استخاره کرده‌ام و باید زود ازدواج کنم. با اینکه خانواده شرایط ازدواج او را نداشت اما همه کار‌ها جور شد و مرتضی هم به خانه بخت رفت و کمتر از یکسال بعد شهید شد.

مأموریتش در سپاه به گونه‌ای بود که باید ۲۰ روز در منطقه می‌ماند و ۲۰ روز به خانه می‌آمد، اما به دلیل ازدواج یکی از برادران در منطقه بیشتر ماند تا بتواند برای مراسم عروسی خانه باشد و در همین زمان در مرز به دست عناصر پژاک به شهادت رسید.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار