در گفت‌و‌گو با دفاع پرس مطرح شد؛

سفارشی از رهبر معظم انقلاب که به شهید نصیری آرامش داد

حمیدرضا نصیری برادر شهید «شعبان نصیری» گفت: شهید در آخرین صحبتش گفته بود تنها یک چیز است که به من آرامش می‌دهد آن هم سفارش مقام معظم رهبری است که فرمودند به مردم امید بدهید آنچه که می‌ماند نظام و دوستدارانش هستند.
کد خبر: ۲۴۱۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ - 29May 2017

«حمیدرضا نصیری» برادر شهید «شعبان نصیری» در گفت و گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اشاره به سال‌ها حضور شهید در جبهه‌های نبرد اظهار داشت: شهید نصیری نزدیک به 38 سال در سپاه پاسداران مشغول به کار بود و از نیروهای اولیه در تشکیل سپاه پاسداران محسوب می‌شد که از سال 57 در نیروی زمینی خدمت کرد. در طول دوران دفاع مقدس به عنوان فرمانده یگان، دسته، تیپ انجام ماموریت کرد. با گذراندن دوره فرماندهی و ستاد سپاه و ارتش به طور مشترک فعالیت آکادمیک جنگ را شروع کرد و در 8 سال دفاع مقدس به طول کامل در جبهه ها بود.

برادر شهید نصیری به آخرین گفت و گوی خود با شهید اشاره کرد و بیان داشت: چند روز قبل شهادتش تماس گرفت و گفت دیگر نمی‌توانم با توجه به جو حاکم به کشور برگردم و تنها یک چیز است که به من آرامش می‌دهد، آن هم سفارش مقام معظم رهبری است که فرمودند به مردم امید بدهید آنچه که می ماند نظام و دوستدارانش هستند.

وی با بیان ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری شهید گفت: ایشان روحیه‌ای منضبط و برنامه‌ریز داشت و معتقد بود باید برای سیستم رزم کادرسازی کنیم. در جنگ تلفاتی داریم و این بدیهی است، در کنار تلفات اگر جایگزینی برای نیروهای کارآمد در نظر نگیریم در مبارزه با دشمن عقبگرد خواهیم کرد. بر همین اساس به طور عملیاتی کارش را از کادرسازی در بین فرزندان شهدا شروع کرد. در طول سال‌ها ارتباط با خانواده شهدا فوق‌العاده برای فرزندان شهدا ارزش قائل بود و دلسوزی می‌کرد و سعی داشت تا آنجا که می‌تواند به لحاظ تربیتی، اخلاقی و تخصصی با آن‌ها کار کند.

برادر شهید نصیری تصریح کرد: فرزندانی از شهدا را می‌شناسم که دبستانی بودند و الان دکترا گرفته‌اند و روز گذشته که شنیدند ایشان شهید شده متاثر شدند چون احساس شهید را در رابطه با خود درک و لمس کرده بودند. سال ها کار کرد، مسافرت‌های مختلف رفت، در جلسات شرکت کرده و در نشست‌های مختلف برای رفع مشکلاتشان اقدام می‌کرد.

دلگرمی شهید نصیری در آخرین صحبش با برادر؛ «آنچه می ماند نظام جمهوری اسلامی و دوستدارانش است» 

وی با اشاره به فعالیت‌های شهید در ارتباط با تشکیل سپاه بدر عراق در ایران گفت: برای فعالیت‌های نظامی‌اش زمانی که تصویب شد باید اسرا و پناهنده‌های عراقی در قالب یگان نظامی فعالیت کنند در تاسیس لشکر بدر همکاری کرد. زمانی که سردار نقدی به عنوان فرمانده لشکر انتخاب شد شهید به عنوان رئیس ستاد سپاه بدر مشغول به کار شد. دو روز پیش سردار نقدی با حضور در منزل با گریه و بغض از شهید یاد کرد و مسئله کادر‌سازی را دغدغه شهید دانست.

نصیری عنوان کرد: امروز می‌بینیم بعد از پیروزی عراق بسیاری از کادرهای سطوح بالای عراق در مجلس در مشاغل امنیتی و نظامی از همان نیروهای اولیه لشکر بدر هستند که به عنوان مسئول کار می‌کنند.

وی شهید نصیری را عنصر خاکی و پیشرو در صف مقدم نبرد دانست و افزود: بعد عملیات خیبر بود که رفتم تا ایشان را در کنار ببینم. داخل آب‌های هورالعظیم کیلومترها جلو رفتیم، در منطقه‌ای که هیچ انسانی زندگی نمی‌کند، گروهان رزمی را برای حفاظت از آب‌های مرزی برده بود. من نیز با وجود حضور در بدترین شرایط نتوانستم در آنجا چند ساعت دوام بیاورم.

برادر شهید نصیری اضافه کرد: در جریان اتفاقاتی که برای سوریه و عراق پیش آمد و قرار شد خط مبارزه را به خارج از مرزها ببریم از اولین کسانی بود که به عنوان مستشار نظامی همراه با حاج قاسم سلیمانی به عراق رفت. از ابتدای امر تا روزی که شهید شد به واسطه عِرقی که نسبت به عراق داشت در میدان جهاد حضور یافت، چون معتقد بود اگر روزی به عنوان فرمانده با این نیروها کار می‌کرد امروز هم در حشدالشعبی باید در کنار آنها باشد.

دلگرمی شهید نصیری در آخرین صحبش با برادر؛ «آنچه می ماند نظام جمهوری اسلامی و دوستدارانش است» 

نصیری عنوان داشت: 8 ماه پیش از ناحیه کتف مجروح شد و گفتند باید پروتز بگذارد با دستی که کج بود چند روز مانده به انتخابات دوباره به عراق برگشت. ایشان که روزی به عنوان مستشار نظامی در عراق حضور داشت امروز به عنوان شهید پر افتخار با کوله‌باری از تجربه و فعالیت ما را ترک کرد و به آنچه علاقه داشت و سال‌ها برای آن تلاش کرد، رسید.

وی با اشاره به نحوه شهادت شهید گفت: روز جمعه پنجم خدادماه بعد از اینکه در تله انفجاری با 5 تن از دوستانش که همه از فرماندهان بودند، مجروح شد و پس از نیم ساعت به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها