دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم با جانباز 70 درصد ارتش + تصاویر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با «مرتضی بحرینی» فرمانده جانباز 70 درصد قطع نخاع ارتش دیدار کرد.
کد خبر: ۲۴۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸ - 30May 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با حضور در منزل «مرتضی بحرینی» از فرماندهان ارتش در دوران آغازین دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدای بزرگوار هشت سال دفاع مقدس و همچنین خاطره ایثارگری‌های رزمندگان اسلام، جانبازان سرفراز و آزادگان عزیز نیروهای مسلح را گرامی داشت.

 دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم با «بحرینی» جانباز 70 درصد ارتش+تصاویر

در این دیدار که «مسعود اقدسی» مدیر امور شعب موسسه اعتباری کوثر استان قم، «فریدون حسنی جبلی» مسئول کانون بازنشستگان ارتش در استان و تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس نیز حضور داشتند، هدایایی به رسم پاسداشت مقام ایثار و استقامت به مرتضی بحرینی تقدیم شد.

مرتضی بحرینی اصالتاً اهل «ملایر» و ساکن قم است. وی در زمان پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان فرمانده گروهان دوم گردان 195 تیپ یکم لشکر 81 پیاده زرهی کرمانشاه در منطقه «باویسی»، نقطه صفر مرزی «سرپل ذهاب»، در حال دفاع از مرزهای میهن اسلامی بود و در همین دوران ماموریت سرکوب غائله ضدانقلاب و دموکرات در کردستان را نیز بر عهده داشت.

دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم با «بحرینی» جانباز 70 درصد ارتش+تصاویر 

وی همواره شاهد تحرکات خصمانه نیروهای بعثی عراق در نقاط مرزی بود و به همراه سایر قوای ارتش، همواره دشمن را رصد و آخرین وضعیت منطقه به مقامات مافوق گزارش می‌کرد؛ سرانجام با تشدید حملات توپخانه‌ای و ناجوانمردانه دشمن در آخرین روزهای شهریور 59 و نهایتاً تهاجم سراسری دشمن در 31 شهریور، نیروهای ارتش مجبور به عقب نشینی ار مرز و استقرار در اسلام‌آباد غرب شدند. با حضور دشمن در ارتفاعات «میمک» مهران، نبرد شکل تازه‌ای به خود گرفت و «مرتضی بحرینی» که مسئولیت سنگین هدایت خط پدافندی گروهان دوم را علیرغم کمبود شدید تجهیزات نظامی بر عهده داشت، در شبانگاه 9 آبان یعنی به فاصله 40 روز از آغاز تهاجم دشمن، در سن 35 سالگی بر اثر اصابت مستقیم گلوله به نخاع، به درجه جانبازی نائل شد.

دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم با «بحرینی» جانباز 70 درصد ارتش+تصاویر 

وی هم اکنون 72 سال دارد، عضو تیم ملی تیراندازی نیروهای مسلح است و در این رشته دارای عناوین قهرمانی بین المللی نیز می‌باشد.

کتاب خاطرات این فرمانده جانباز ارتش به زودی به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم تدوین و منتشر می شود.

 دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم با «بحرینی» جانباز 70 درصد ارتش+تصاویر

تصاویر: محمود عباسی نیا

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار