مدیرعامل ستاد دیه کشور خبر داد؛

برگزاری 290 جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در کشور

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: در ایام ماه مبارک رمضان سال جاری 290 جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و غیرکلاهبرداری در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۴۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ - 01June 2017
برگزاری ۲۹۰ جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در کشور برگزار می‌شودبه گزارش دفاع پرس از ایلام، سید ‌اسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد دیه کشور، در مراسم جشن گلریزان که در سالن اجتماعات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان برگزار شد اظهار داشت: بسیاری از زندانیان به دلیل داشتن امکان مالی برای پرداخت بدهی خود ازجمله مهریه گرفتار زندان شده‌اند.

وی با بیان اینکه مهریه‌های نامعقول و خارج توان پرداخت افراد، به موضوعی خانمان‌سوز در جامعه تبدیل‌شده است، تصریح کرد: بسیاری از افراد از روی ناآگاهی و عدم توجه به قوانین در مواردی ازجمله حوادث رانندگی، بیمه حوادث و مهریه، به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی خود، در زندان گرفتار می‌شوند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور، با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از 15 هزار نفر از زندانیان جرائم مالی و غیر عمد در زندان‌های کشور به سر می‌برند، افزود: این افراد چشم‌انتظار کمک‌های خیرین و مردم نوع‌دوست و نیکوکار هستند و برگزاری جشن‌های گل‌ریزان نیز با نیت جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آزادی این افراد در سطح کشور برگزار می‌شود.

جولایی با بیان اینکه برای آزادی این زندانیان در حدود 223 میلیارد تومان نیاز است گفت: تصویب قانون جدید بیمه شخص ثالث موجب شد که شاهد کاهش آمار رانندگان زندانی در کشور باشیم و امروز آمار زندانیان راننده در کشور به حدود 800 راننده کاهش‌یافته است.

وی در پایان بابیان اینکه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی نقش مهمی در راستای کاهش جرائم غیر عمد و حضور این افراد در زندان است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد که فرهنگ ازدواج آسان و مهریه‌های اندک و معقول را در خانواده‌ها فرهنگ‌سازی شود که به هر صورت افراد دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها