هتک حیثیت و «مزاحمت‌های آنلاین» بیش‌ترین جرایم تلگرام

رئیس اداره تشخیص جرائم سایبری گفت: جرایم مربوط به شبکه‌های اجتماعی و تلگرام نزدیک به ۴۳ درصد جرائم مجازی است که شامل «مزاحمت‌های آنلاین»، هتک حیثیت و حرمت افراد و در اختیار قرار گرفتن حساب‌های اکانت‌های تلگرام است.
کد خبر: ۲۴۲۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳ - 07June 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، شگردهای کلاهبرداران تلگرام عموما مبتنی بر تبلیغ است. متاسفانه می‌بینیم تبلیغی را مدیر گروه یا مدیر کانالی منتشر می‌کند و اتفاقا هم قید می‌کنند مسئولیت این تبلیغ با ما نیست.
 
«سرگرد حمید کیانی»، رئیس اداره تشخیص جرائم سایبری در این خصوص گفت: جرایم مربوط به شبکه‌های اجتماعی و تلگرام نزدیک به ۴۳ درصد جرائم مجازی است که شامل «مزاحمت‌های آنلاین»، هتک حیثیت و حرمت افراد و در اختیار قرار گرفتن حساب‌های اکانت‌های تلگرام است.

وی افزود: کلاهبرداران در برخی از مواقع با تماسی که با قربانیان دارند، خود را از دوستان آنها معرفی می‌کنند و درخواست کد ارسالی ارسال شده به گوشی آنها را دارند و متاسفانه افراد بدون اینکه احراز‌هویتی را از فرد تماس گیرنده داشته باشند اقدام به ارسال کد درخواستی می‌کنند و به این شکل بلافاصله اکانت تلگرام آنها در اختیار فرد تماس گیرنده قرار می‌گیرد و با این اقدام فرد تماس گیرنده به کلیه اطلاعات آنها دسترسی پیدا می کند و این اقدام منجر به اخاذی از افراد می‌شود.
 
وی توصیه کرد: هیچ وقت اعتماد به کسی نکنند و به راحتی کد اکانت خود را در اختیار حتی آشنایان خود قرار ندهند.

منبع: خبرآنلاین

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار