عفو بین‌الملل اعلام کرد؛

تاثیرات مخرب تحریم قطر بر زندگی شهروندان کشورهای خلیج فارس

سازمان عفو بین‌الملل از تاثیرات مخرب اختلافات میان عربستان، امارات و بحرین با قطر بر خانواده‌ها و اتباع این کشورها و مشکلات ایجاد شده در این زمینه خبر داد.
کد خبر: ۲۴۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴ - 10June 2017
تاثیرات مخرب تحریم قطر بر زندگی شهروندان کشورهای خلیج فارس

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس به نقل از رای الیوم، سازمان عفو بین الملل درباره اختلافات میان کشورهای عربستان و امارات و بحرین با قطر و تاثیر آن بر شیرازه خانواده ها در این کشورها هشدار داد و آن را عاملی برای فروپاشی خانواده ها و ایجاد فضای نگرانی و ترس و رنج دانست.

عفو بین الملل اعلام کرد که ریاض، ابوظبی و منامه سبب به مخاطره افتادن زندگی هزاران نفر از ساکنان کشورهای خلیج فارس و منابع کسب روزی آنها و مشکلات تحصیلی شده اند.

در بیانیه سازمان عفو بین الملل آمده است که اقدامات ضد قطر از جمله اخراج قطری ها سبب رنج و ترس در کشورهای حوزه خلیج فارس شده است.

شایان ذکر است که کشورهای عربستان، بحرین، امارات و مصر ضمن قطع روابط با قطر به اتباع این کشور دو هفته فرصت دادند که از این کشورها بیرون بروند و قطر نیز اقدامی متقابل به عمل آورده است. بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مقامات دوحه در قطر هشت هزار عربستانی، ۷۵۰ اماراتی و ۲۳۰۰ بحرینی حضور دارند.

سازمان عفو بین الملل به دیدگاه شهروندان این کشورها و تاثیری که از این اختلافات و قطع روابط متحمل شده اند، پرداخته و آورده است: مردی قطری در امارات از بیش از ۱۰ سال قبل زندگی می کند و اخیرا از ورود به دوبی منع شده است از سویی همسرش اماراتی است و نمی تواند به قطر برود و فرزندان وی نیز تابعیت قطری دارند و باید دوبی را ترک کنند. این مرد قطری به درخواست همسرش از مقامات اماراتی برای دیدار با وی و مخالفت با درخواست مذکور اشاره کرده است.

همچنین مردی عربستانی که در دوحه زندگی می کند نمی تواند برای دیدار و ملاقات مادر مریضش که در عربستان است، قطر را ترک کند زیرا در این صورت امکان بازگشت به قطر را نخواهد داشت. این مرد به عفو بین الملل گفت: اگر به کشورم بازگردم دیگر همسرم را نخواهم دید و اگر اینجا بمانم نمی توانم مادرم را ببینم

سازمان عفو بین الملل از تهدید کشورهای تحریم کننده قطر مبنی بر زندانی کردن افرادی که در شبکه های اجتماعی و در رسانه ها با قطر همسویی کنند انتقاد کرده است.

منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار