۲۲ یادمان شهدا در سطح استان خوزستان شناسایی شد‌

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: ‌۲۲ یادمان شهدا در سطح استان ‌شناسایی شده که تعداد ۱۴ یادمان در قالب اولویت توسعه مشخص شده‌اند‌.
کد خبر: ۲۴۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ - 11June 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، جلسه کمیته تخصصی مراکز فرهنگی و یادمان‌های دفاع مقدس امروز با حضور معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

در این جلسه «فرامند هاشمی‌زاده» با بیان این‌که استان خوزستان در بحث دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی شرایط ویژه‌ای دارد، بیان کرد: در خوزستان باتوجه به وجود 22 یادمان عملیاتی به یک فرصت جهت القای فرهنگ دفاع مقدس به جوانان است.

وی گفت: جوانان هر ساله در قالب کاروان‌های راهیان نور به استان خوزستان سفر کرده و از نزدیک نظاره‌گر حماسه‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس هستند.

رئیس کمیته تخصصی مراکز فرهنگی و یادمان‌های دفاع مقدس عنوان کرد: فراهم‌سازی زیرساخت‌های مناسب برای توسعه طرح‌هایی در جهت توسعه و گسترش مراکز فرهنگی و یادمان‌های دفاع مقدس وظیفه متولیان امر است.

هاشمی‌زاده با اشاره به اقدام برای تدوین برنامه ساخت و توسعه یادمان‌های دفاع مقدس ادامه داد: 22 یادمان شهدا در سطح استان خوزستان شناسایی شده که تعداد 14 یادمان در قالب اولویت توسعه مشخص شده‌اند و طی مدت سه سال طرحی جامع تهیه و به ترتیب اولویت اجرا و ساماندهی برای یادمان‌ها ارسال می‌شود.

وی گفت: باغ موزه دفاع مقدس اهواز در سال 93 با زمینی به مساحت 10 هزار هکتار در اراضی پارک شهروند آغاز شد و فاز نخست طرح مطالعاتی آن نیز به اتمام رسیده و فاز دوم مطالعاتی آن هم ظرف روزهای آینده کامل می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به پیگیری اعتبار مورد نیاز برای طرح باغ موزه دفاع مقدس اهواز ادامه داد: پس از تکمیل فازهای طرح مطالعاتی تمرکز کمیته تخصصی مراکز فرهنگی و یادمان‌های دفاع مقدس بر روی آغاز عملیاتی اجرایی است.

هاشمی‌زاده با اشاره به لزوم بهسازی مسیرها و جاده‌های منتهی به یادمان‌های دفاع مقدس استان خوزستان عنوان کرد: مسیرهای حادثه نیز یادمان‌ها مشخص و اداره کل راهداری استان نیز نسبت به اصلاح و تعریض جاده‌ها همراه با نصب علائم رانندگی باید اقدام کند.

منبع: شهید نیوز

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار