رئیس عقیدتی سیاسی هنگ مرزی سراوان:

فاصله گرفتن از معنویات همیشه جرم‌ساز خواهد بود

حجت‌الاسلام یوسف مرادی گفت: دوری از یاد خدا یکی از مهم ترین عوامل ارتکاب به جرم است و فاصله گرفتن از معنویات همیشه جرم ساز خواهد بود.
کد خبر: ۲۴۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ - 19June 2017
دوری از یاد خدا مهم ترین عامل ارتکاب به جرمبه گزارش دفاع پرس از زاهدان، حجت‌الاسلام «یوسف مرادی» رئیس عقیدتی سیاسی هنگ مرزی شهرستان «سراوان» در استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دوری از یاد خدا یکی از مهم‌ترین عوامل ارتکاب به جرم است، اظهار داشت: فاصله گرفتن از معنویات همیشه جرم ساز خواهد بود.

وی ادامه داد: از آن‌جایی که در ماه مبارک رمضان دل‌ها بیشتر به یادخدا می‌افتد موجب آرامش روحی و روانی شده و قطعاً این امر موجب کاهش جرایم خواهد شد.

رئیس عقیدتی سیاسی هنگ مرزی سراوان با اشاره به آیه قرآنی «أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ» افزود: یکی از مصادیق آرام شدن دل‌ها به یا خدا بودن است.

وی با اشاره به اینکه قرار داشتن در ایام طولانی و گرم سال، روزه داری را دشوارتر و با ثواب‌تر کرده است، گفت: این شرایط حاکم بر روزه‌داری سعه صدر مردم را افزایش داده و برکت را در زندگی آن‌ها زیاد کرده است.

حجت الاسلام مرادی خاطرنشان کرد: با وجود گذشت دو سوم از ماه مبارک رمضان، جرایم به شکل محسوسی در کشور کاهش یافته و نزاع‌ها کم شده است و آرامش عمومی دوچندان می‌باشد.

وی به یاد خدا بودن، آرامش داشتن در ماه رمضان، اقدامات فرهنگی از سوی رسانه‌های ملی و فضای مجازی و سخنرانی علمای شیعه و سنی را در کاهش جرایم در ماه رمضان مؤثر دانست و اذعان داشت: فقر یکی از عوامل ارتکاب به جرم است و سفره‌های اکرام و کمک‌های مالی مردم به فقرا در کم کردن جرایم موثر بوده است.

رئیس عقیدتی سیاسی هنگ مرزی سراوان در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه حضور پرشور مردم سراوان در مساجد نشان از بیداری و تدین آن‌ها است، بیان داشت: توصیه من به مردم این است که معنویت و نورانیت ماه رمضان را در خود حفظ کنند و با اهتمام ورزیدن به امر به معروف و نهی از منکر و مشورت با عما در زندگی خود سعاتمند شوند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها