آمریکا هیئتی را به سوریه می‌فرستد

دولت آمریکا هیئتی هفت نفره را به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان طرفدار خود در سوریه اعزام می‌کند.
کد خبر: ۲۴۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶ - 23June 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، دولت «دونالد ترامپ»، رییس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است تا در راستای به زعم خود تلاش برای برقراری ثبات و جلوگیری از وقوع بحرانی انسانی، هیئتی را به مناطقی که شبه‌نظامیان طرفدارش از گروه داعش بازپس گرفته‌اند، اعزام کند.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت: این هیئت متشکل از هفت نفر است که مسئولانی از وزارت خارجه و عناصری امنیتی هستند و برخی از آنها پیشتر وارد خاک سوریه شده‌اند.

به زعم این مسئولان آمریکایی، ماموریت هیئت یاد شده تمرکز برای کمک به سوری‌ها به منظور بازگشت به خانه‌های خود از طریق سازماندهی کار پاکسازی مین‌هایی است که عناصر داعش پیش از عقب‌نشینی در کنار جاده‌ها کارگذاشته است.

برپایه این گزارش، بازگرداندن جریان برق و دسترسی به آب آشامیدنی و راه‌اندازی دوباره خدمات عمومی از دیگر اهداف ماموریت این هیئت عنوان شده است تا به زعم آنها این کارها از تبدیل این مناطق به فضای مناسبی برای تروریست جلوگیری کند.  

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای توضیح داد که تلاش آمریکا در مناطق خارج شده از کنترل داعش روی گسترش قاطعانه ثبات و تامین نیازهای فوری غیرنظامیان متمرکز خواهد بود تا بتوانند به خانه و کاشانه خود بازگشته و جلوی نفوذ داعش گرفته شود.

وی افزود: تلاش‌‌ها به کمک‌رسانی انسانی و پاکسازی مواد منفجره باقیمانده از جنگ و راه‌اندازی خدمات اساسی محدود خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران پویا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار