پنتاگون:

اگر ایران و سوریه می‌خواهند با داعش بجنگند «ما مشکلی نداریم»

سخنگوی ائتلاف آمریکایی ضدداعش امروز به سوالی در خصوص مبارزه ارتش یک کشور با تروریست‌های حاضر در خاک آن کشور واکنش نشان داد و گفت که آمریکا با این قضیه «مشکلی» ندارد.
کد خبر: ۲۴۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹ - 25June 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «رایان دیلون»، سخنگوی ائتلاف آمریکایی ضدداعش با پررنگ‌تر شدن احتمال شکست قریب‌الوقوع داعش در برابر ارتش سوریه گفت که آمریکا با اصل جنگیدن ارتش این کشور با تروریست‌ها مشکلی ندارد.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، دیلون که با ارتباط زنده ویدئویی از بغداد به سوالات خبرنگاران مستقر در مقر پنتاگون پاسخ می‌داد، ابتدا گفت که هدف اصلی امریکا از بین بردن داعش، فارغ از جا و مکان این نبرد است.

سخنگوی پنتاگون در ادامه گفت که اگر ارتش سوریه و متحدانش یعنی ایران و روسیه هم بخواهند مانند آمریکا با افراط‌گرایان مبارزه کنند «مطمئناً آمریکا مشکلی با این قضیه نخواهد داشت».

تاکنون حتی در مصوبه‌های شورای امنیت یا بیانیه‌های قرائت‌شده در مجمع عمومی سازمان ملل به ایجاد یا سلب حق از ارتش سوریه برای مبازره با داعش اشاره‌ای نشده است.

سخنگوی ائتلاف در ادامه گفت: «بنظر می‌رسد که آنها (ارتش سوریه، ایران و روسیه) تلاشی متمرکز برای حرکت به سمت مناطق تحت تسلط داعش به کار بسته‌اند و اگر آنها نشان بدهند که توانایی انجام چنین کاری را دارند، این نشانه بدی نخواهد بود».

دیلون در انتها گفت: «ما آمده‌ایم اینجا تا در قالب یک ائتلاف با داعش بجنگیم؛ اگر دیگران هم می‌خواهند با داعش بجنگند و آنها را شکست دهند، مطمئناً با این ماجرا مشکلی نداریم».

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار