آغاز کودکانه جشنواره فیلم کودک با درخشش فرزندان شهدای مدافع حرم در اصفهان

سی‌امین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در حالی کار خود را در اصفهان آغاز کرد که فرزندان شهدای مدافع حرف پروانه‌های اصلی جشن افتتاح کودکانه بودند.
کد خبر: ۲۴۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ - 30June 2017
آغاز کودکانه جشنواره فیلم کودک با درخشش فرزندان شهدای مدافع حرم در اصفهان
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، مدت‌هاست که با اعلام بازگشت جشنواره به وطن اصلی خودش شور و شوق را می‌توان حتی از درودیوار پروانه باران شهر فهمید.

می‌توان کودکی را حس کرد، برداشت و نگاهش کرد و فهمید که هنوز در میان همهمه‌های شهر دل‌خوشی‌ها کم نیستند.

مدت‌هاست که کودکان و نوجوانان شهر از رویدادی سخن می‌گویند که گویی شادی آغاز تابستان را برایشان مضاعف کرده است؛ همه‌ این مقدمه‌ها توصیفی است از نصف پرنقش جهان، اصفهان، شهر خیال و شهر رویاهای کودکانه...

استقبال بی‌نظیر کودکان از جشنی به رنگ پروانه‌ها

با آغاز سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان‌ کم‌کم شور و شوق کودکان در گوشه گوشه شهر به چشم می‌خورد؛ شب گذشته نخستین برنامه ویژه جشنواره با عنوان آئین گشایش سی‌امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در باغ نور اصفهان برگزار شد.

برنامه‌ای که با حضور جمعی از کودکان شهدای مدافع حرم، احوالی بی‌نظیر را برای حاضران به ارمغان آورد.

مسیر  حرکت تمام کودکان این حوالی می‌رسد به باغ نور؛تابستان تازه جای خود را میان شادی کودکان باز کرده و آغاز جشنواره فیلم کودک و نوجوان این لحظات را به کام افرادی که برای تماشای جنگ شبانه آمده‌اند شیرین‌تر می‌سازد.

قول دبیر جشنواره کودک برای باقی ماندن جشنواره در اصفهان

دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در این آیین جشنواره را فرصت مغتنمی برای تماشای فیلم کنار همدیگر دانست و گفت: این هفته، موقعیت مغتنمی برای مردم اصفهان، خانواده‌ها کودکان و نوجوانان است که می‌توانند 35 فیلم زنده و پویانمایی ایرانی و خارجی را در اصفهان به تماشا بنشینند و فیلم‌سازان را از نظرات خود بهره‌مند کنند.

علیرضا رضاداد بیان کرد: خوشحالم که دوباره در اصفهان زیبا و در جمع پرشور کودکان و نوجوانان هستیم و دوباره به هم قول می‌دهیم این جشنواره سال‌های سال در اصفهان باقی  بماند و هر سال باشکوه‌تر از قبل برگزار شود تا بتوانیم در کنار هم سینمایی برای کودکان و نوجوانان داشته باشیم.

اجرای خاله شادونه در جشن بزرگ پروانه‌ها

انگار خبری است، خبری از حضور کسانی که حضورشان و دیدنشان دنیایی از شادی را در مقابل چشمان کودکان به همراه دارد؛ جشنی که به نام کودکان است با حضور خاله شادونه وجهه‌ای به‌خصوص و نشاط‌آور را به خود می‌گیرد.

ابراز شادمانی از بازگشت جشنواره به صحبت‌هایشان پیداست ؛ با حضور کودکان و نوجوانان کم‌کم صدای آغاز برنامه در حواشی زاینده‌رود می‌پیچد و جشنواره محسوس‌تر از روزهای قبل خاطراتی کودکانه را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد.

خاطره بازی با جیم‌بو و فوتبالیست‌ها در جشن پروانه‌ها

بعضی از ‌کارتون‌ها،بعضی از صداها، انگار عطر بهارنارنجی هستند که در کوچه‌پس‌کوچه‌های خاطرات کودکی انسان‌ها جا مانده‌اند آن‌قدر که آن‌ها را نفس کشیدیم و لحظه به لحظه با وجود آرامش مطلق صدا و قصه‌هایشان زندگی کرده‌ایم و گذر زمان آن‌ها را خاطره‌انگیزتر می‌کند.

حضور جمعی از دوبلورها و صداپیشگان برنامه‌های کودک به عنوان مهمانان ویژه‌ی این جشن شبانه، والدین کودکان را به‌گونه‌ای به وجد آورد که گویی کودک درونشان همچنان زنداست و نفس می‌کشد

رضا آفتابی، نرگس فولادوند، مریم رادپور، مهسا عرفانی، شیلا آژیر، بهروز علی‌محمدی، افشین زی نوری، سعید شیخ‌زاده، مهوش افشاری، شوکت حجت از گویندگان و صداپیشگانی هستند که مهمان جشن بزرگ پروانه‌ها در باغ نور بودند.

مهوش افشاری صداپیشه پسر شجاع و جیم‌بو در این مراسم گفت: کودکان و نوجوانان را بسیار دوست دارم و از این‌که سال‌هاست برای دل آن‌ها کار می‌کنم احساس خوشحالی می‌کنم.

شوکت حجت نیز در جمع کودکان و نوجوانان اصفهان نیز شرکت در جشن بزرگ پروانه‌ها مایه افتخار دانست و گفت: باعث افتخار است که در جشن شادی شما کودکان و نوجوانان حضور دارم و باید بگویم پیشکسوتان عزیزی در جمع ما حضور دارند که سال‌هاست برای کودکان و نوجوانان دوبله می‌کنند.
 
سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ساعت 18 امروز به‌طور رسمی کار خود را آغاز می‌کند.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار