دبیر شورای عالی امنیت ملی:

هیچ دغدغه امنیتی ناشی از اقدام نظامی نداریم

«شمخانی» با تأکید بر‌اینکه ما هیچ دغدغه امنیتی ناشی از اقدام نظامی نداریم گفت: مهمترین دغدغه کشور مسائل معیشتی و اقتصادی است‌.
کد خبر: ۲۴۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸ - 02July 2017
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «علی شمخانی»، دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر (یکشنبه) در شورای اداری خراسان رضوی اظهار کرد: امسال مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده و همواره پایتخت معنوی کشور بوده است.

وی گفت: وقتی دیگران به ایران از بیرون نگاه می‌کنند می‌پرسند دلیل امنیت این کشور چیست که در پاسخ باید گفت ایران نه به کسی ۴۰۰ میلیارد دلار پول می‌دهد که امنیت بخرد و نه جزیره ای در مصر و مالدیو می‌خرد که توسعه نفود داشته باشد.

شمخانی بیان کرد: امنیت، ثبات و نفوذ ایران ناشی از نوع حاکمیت، باورهای دینی و تجربه اداره کشور، مستقل از بیگانگان است‌.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه در انتخابات  دو رقیب در دو نقطه کاملا نزدیک بدون هیچ اصطکاکی رقابت کردند تصریح کرد: کاندیداها در مشهد رفتار انتخاباتی مناسب با انضباط را رعایت کردند که این‌ها سرمایه‌های ملی ما است.

شمخانی با اشاره به اینکه در میدان اقتصادی فاصله زیادی بین دستاوردها با توان اقتصادی را شاهد هستیم ابراز کرد: حاشیه‌نشینی در خراسان رضوی بعد از تهران زیاد است‌. بزهکاری، طلاق و آمار زندانیان نیز در استان وجود دارد.

وی افزود: اکثریت غریب به اتفاق این شاخص‌ها متاثر از مسائل اجتماعی، رفاهی و معیشتی است‌.

شمخانی با اشاره به اینکه سال‌ها در این کشور با هم اختلاف داشتیم که کدام اقتصاد متناسب با نیازمندی‌های بومی کشور است گفت: در این راه فرصت زیادی از دست دادیم تا این شد که اقتصاد مقاومتی بر‌گرفته از کف دانشگاه مراحل قانون‌گذاری را طی کرد و امروز  دشواری به نام راهبرد اقتصادی نداریم.

وی با تاکید به اینکه امسال سال تولید و اشتغال است و مهمترین مسئله امنیتی ما مسئله اقتصاد است افزود: ما هیچ دغدغه امنیتی ناشی از اقدام نظامی توسط کشورهای منطقه یا فرا منطقه علیه ایران نداریم زیرا چنین چیزی محقق نمی‌شود، بلکه مهمترین دغدغه ما معیشت و مسائل اقتصادی است .

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: وقتی رهبر انقلاب اسلامی چهار سال مداوم مسئله اقتصاد را محور قرار می‌دهند باید همه به این باور برسیم که اقتصاد مهمترین قضیه است.

وی افزود: اگر مشکلات اقتصادی را حل کنیم بر دیگر مولفه های قدرت نیز افزوده می‌شود و اگر حل نکنیم دیگر مولفه‌های قدرت ما دچار سایش می‌شود.

شمخانی تصریح کرد: موضوع اقتصادی را باید در مسائل اقتصادی حل کرد زیرا اگر به‌موقع حل نشود تبدیل به موضع سیاسی می‌شود، مسائل اجتماعی هزینه دارد و مسائل امنیتی هزینه‌اش بیشتر از اجتماعی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید به اینکه هیچ‌چیزی به با اهمیت‌تر از اقتصاد نیست گفت:  در درون مسائل اقتصادی فساد وجود دارد. هم‌زمان باید با تحریم بجنگیم و سیاست‌های درست اقتصادی اتخاد و ساختار اقتصاد خودمان را اصلاح کنیم‌  و نباید در این بین دعواهای حاشیه‌ای داشته باشیم.

وی تاکید کرد: باید به شکل بی‌رحمانه‌ای با فساد که اعتماد مردم را مثل موریانه سلب می‌کند مقابله کنیم و این کار تنها وظیفه حکومت، دولت و مردم است.

شمخانی ابراز کرد: باید باور کنیم حل مشکلات اقتصادی با اهمیت است ‌ و نباید تاخیر زمانی را بیشتر از این از در این حوزه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شوراهای اداری استان‌ها باید به مسائل اقتصادی بپردازند و آن را مهمترین اصل بدانند تصریح کرد: ‌ مدیری قوی است که بتواند تولید ثروت کند و از ثروت خود تولید مجدد ثروت کند زیرا منابع مالی ما نامحدود نیست.

دبیر شورای امنیت ملی گفت:  چقدر زیبا است بخش ثابت خطبه یک نماز جمعه مسائل اقتصادی باشد. روحانیت معظم باید میان اقشار کارآفرین حضور پیدا کرده و از آن‌ها حمایت  کنند.

وی تاکید کرد: در مقابل فساد نباید رحم کرد زیرا خیانت به خون شهدا است .

وی اظهار کرد: علت غلبه بر وضعیت منفی در هشت سال جنگ تحمیلی این بود که هیچ فرمانده‌ای از نیروی خود نخواست جلوتر از او حرکت کند، بلکه خودش جلوتر از او قدم برداشت و پیش رفت و در‌حال حاضر هم باید همین موضوع تکرار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار