وحید فراهانی در مراسم رونمایی از مستند «با صبر زندگی»:

افتخار می‌کنم که نسل جدید «روایت فتح» هستم

کارگردان مستند «با صبر زندگی» گفت: افتخار می‌کنم که نسل جدید «روایت فتح» هستم. به نشان و ملودی «روایت فتح» که در ابتدای مستند نمایش داده می‌شود افتخار می‌کنم.
کد خبر: ۲۴۶۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ - 05July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، روز گذشته مستند «با صبر زندگی» ساخته جدید وحید فراهانی در سینما فلسطین تهران رونمایی شد.

موضوع فیلم مربوط به ماجرای تبادل خانواده‌هایی است که بیش از دو سال در منطقه‌ی «فوعه و کفریا» در محاصره‌ی گروهک‌های تکفیری - تروریستی وابسته به جبهه النصره بودند. زنان و کودکانی رنج کشیده که مدت‌های مدیدی از ریشه‌های درختان ارتزاق کرده بودند تا زنده بمانند و مقاومت کنند.

پرویز شیخ طادی کارگردان سینمای ایران در این مراسم گفت: حرف زدن پس از دیدن چنین فیلمی سخت است. کاش در زمان پیروزی انقلاب انقدر دوربین و مستندساز داشتیم. شرافت حوزه مستند مهم است. مهم است که بدانیم شرافت این حوزه را با صداقت نگهداریم.
 
افتخار می‌کنم که نسل جدید «روایت فتح» هستم

امیر مافی راوی مستند نیز درباره «با صبر زندگی» گفت: باید بدانیم که در جنگ ها، دولت های خارجی مردم بیگناه یک سرزمین را میدان منازعات سیاسی و قربانی خواسته های خود می کنند. این مستند تلنگری به وجدان انسانی ما است که بدانیم در برابر این کودکان و در برابر این ظلم ها مسئولیم.

وحید فراهانی کارگردان «با صبر زندگی» نیز در مراسم رونمایی مستندش تاکید کرد: این کار لطف ائمه اطهار بود. رفتن به سوریه کار راحتی نیست اما خداراشکر که این مسیر برای مستندسازان انقلاب اسلامی باز شده است. افتخار می کنم که نسل جدید روایت فتح هستم. لوگو و ملودی ابتدایی «روایت فتح» که در ابتدای مستند نمایش داده می شود باعث افتخار من است.

وی افزود:در تولید محتوا برای مخاطب داخلی ضعف وجود داشته و دارد. شکاف بین نگاه مردم و اتفاقات سوریه دردآور است. در این مستند کار هنری و فرمی نکردم، رفته بودم تا حماسه بسازم اما تبدیل به این تراژدی شد.
 
افتخار می‌کنم که نسل جدید «روایت فتح» هستم

فراهانی گفت: اهالی شهرک های فوعه و کفریا مظلوم ترین جنگ زده های سوریه و عراق هستند. هرکدام از آنها داستانی دارند که می توان مستندهای متعددی از آن روایت کرد. وقتی از بالا به اتفاقات و حوادث منطقه نگاه می کنیم،‌دستی را می بینیم که همه چیز را برای شرارت مدیریت می کند و آن آمریکاست. ایمانم به شعار مرگ بر آمریکا بیشتر شده است. وقتی وارد فرودگاه عراق و سوریه برای ساخت مستند می شود، ذکر زیر لبم «مرگ بر آمریکا» است.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار