شناخت‌نامه مازندران (3)؛

اگر امروز در کاروان حسین (ع) ثبت نام نکنیم فردا از ما نشانی نخواهند پرسید

شهید علیرضا بلباسی در فرازی از وصیتنامه خود می‌گوید: اگر امروز در کاروان حسین (ع) ثبت نام نکنیم و عازم نشویم، فردا ما را در صف این کاروان راه نخواهند داد و از ما نام و نشانی نخواهند پرسید.
کد خبر: ۲۴۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ - 05July 2017
اگر امروز در کاروان حسین(ع) ثبت نام نکنیم فردا از ما نشانی نخواهند پرسیدبه گزارش دفاع پرس از مازندران، کتاب «شناخت‌نامه دفاع مقدس مازندران» که توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران و انتشارات «سرو سرخ» وابسته به این اداره کل به چاپ رسیده، شامل سرگذشت 30 تن از سرداران و امیران استان مازندران است.

در مجموعه‌ای که به نام سردار شهید «علیرضا بلباسی» که به قلم «سید محمد هاشمی» به نگارش درآمده است، می‌خوانیم:

زندگی علیرضا بلباسی در جبهه خلاصه شده بود. به گونه‌ای که اگر چند روزی به مرخصی می‌آمد، دلش قرار نمی‌گرفت و تاب نمی‌آورد و سریع عزم بازگشت به منطقه می‌کرد.

در مرخصی‌ها نیز به همه سفارش می‌کرد جبهه‌ها را خالی نگذارند.

هدایت برادر علیرضا می‌گوید: در مرخصی‌ها به ما می‌گفت آیا می‌شود که همه شما اینجا باشید و جبهه جنگ خالی از وجود شما باشد؟ این حرف‌های او باعث می‌شد که ما چهار برادر همیشه در جبهه حضور داشته باشیم.

شهید بلباسی در وصیتنامه خود نیز به این امر اشاره کرده است و می‌گوید: «اگر امروز در کاروان حسین (ع) ثبت‌نام نکنیم و عازم نشویم، فردا ما را در صف این کاروان راه نخواهند داد و از ما نام و نشانی نخواهند پرسید».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار