شهیدی:

آگاهی و شناخت بالای سیاسی شاخصه متوسلیان/ حاج احمد فرمانده دل‌ها بود

رئیس بنیاد شهید گفت: آگاهی و شناخت بالای متوسلیان در مسائل سیاسی - اجتماعی از جمله ویژگی‌های اخلاقی و خصوصیات بارز این سردار بزرگ سپاه اسلام بود.
کد خبر: ۲۴۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲ - 05July 2017

پیام حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی طی پیامی به پنجمین دوره همایش بزرگ سلحشوران دفاع مقدس آورد:

14 تیرماه سال 1361، سیدمحسن موسوی، کاظم اخوان، تقی رستگار‌مقدم و احمد متوسلیان، چهار دیپلمات ایرانی در لبنان، توسط عوامل رژیم صهیونیستی به گروگان گرفته شدند. فعالیت‌های مبارزاتی حاج احمد متوسلیان که انسانی وارسته، مومن بود از دوران پیش از انقلاب اسلامی شروع می‌شود، به طوری که در مبارزه با رژیم شاهنشاهی، تا پای شهادت پیش می‌رود و در روزهای اوج پیروزی انقلاب اسلامی از خود درخشش و توانمندی خاصی بروز می‌دهد. پس از شروع غائله کردستان در اسفندماه سال 1357 مبارزه با ضد انقلاب را در کردستان را آغاز کرد و فرماندهی عملیات آزادی سنندج، هدایت عملیات آزادسازی شهر مریوان را عهدا داشت.

حاج احمد در سال 1360 پس از بازگشت از مراسم حج، ماموریت یافت تا رزم بی‌امان خود را در جبهه‌های جنوب ادامه دهد. بنای لشکر پر افتخار محمد رسول‌الله (ص) در همین ایام پایه‌گذاری شد و پس از مدتی زمینه اجرای عملیات بیت‌المقدس در دستور کار یگان‌های رزمی قرار گرفت. حاج احمد قاطعانه و هوشیار، مسولیت خطیر فرماندهی عملیات بیت‌المقدس را عهده‌دار بود که به آزاد سازی خرمشهر انجامید.

آگاهی و شناخت بالای متوسلیان در مسائل سیاسی - اجتماعی از جمله ویژگی‌های اخلاقی و خصوصیات بارز این سردار بزرگ سپاه اسلام بود.

با دقت نظر در تدبیر و تصمیم‌گیری‌هایش، ضمن قاطعیت در کار، بر دل‌ها فرماندهی می‌کرد و همواره در بطن مشکلات حضور داشت.

حاج احمد پس از آزادسازی خرمشهر و تثبیت مواضع رزمندگان اسلام در آن‌جا، اواخر خرداد سال 1361 طی ماموریتی همراه یک هیئت عالی رتبه سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران به سوریه و لبنان سفر می‌کند تا راه‌های کمک به مردم مظلوم و بی‌دفاع لبنان را از نزدیک بررسی کند.  در چهاردهم تیرماه 1361 اتوموبیل هیئت نمایندگی دیپلماتیک کشورمان حین ورود به شهر بیروت و در هنگام عبور از پست ایست بازرسی مزدوران حزب فالاتژ متوقف و چهار سرنشین خودرو مزبور به رغم مصونیت دیپلماتیک، توسط آدم‌ربایان دست نشانده رژیم تروریستی تل‌آویو گروگان گرفته شده و پس از شکنجه و بازجویی به نظامیان اسرائیلی تحویل داده شدند که از سرنوشت آنان تا کنون اطلاعی در دست نیست. در حالی که همرزمان آن چهار مهاجر الی‌الله، مشتاقانه چشم براه هستند تا خبری از او و یاران در بندش برسد.

اینک گردهمایی بزرگ یادمان سالروز سی وپنجمین سالگرد این فراق بزرگ، توسط همایش بزرگ سلحشوران دفاع مقدس که به حق از جمله کیفی‌ترین و ماندگارترین رویدادهای ارزشی دفاع مقدس که در یک دهه اخیر بوده است، مصادف با سالروز این اتفاق در 14 تیر 1396 در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اجرا می‌شود.

بانی این همایش‌های بزرگ سالیانه، موسسه فرهنگی هنری سمت روشن اشراق به مدیریت آقای دکتر داور رستمی‌وند است که در همین فرصت، تلاش ایشان و همکارانشان را ارج می‌نهیم. امیدواریم پنجمین دوره همایش بزرگ سلحشوران دفاع مقدس که به نام سردار سلحشور اسلام، حاج احمد متوسلیان زینت یافته است در اجراهای آتی به تشکلی بزرگ و بنیادین در تحقق و بررسی ویژگی‌ها  و منش‌های مدیریتی سرداران بزرگ دوران دفاع مقدس تبدیل شود و اشاعه این حرکت‌های ارزشی و بزرگ در بطن آحاد جامعه ایران اسلامی به خصوص جوانان و دانشگاهیان به‌عنوان برندی ارزشمند و ماندگار، الگو و چراغ راه آینده‌سازان این مرز وبوم  قرار گیرد.

از خداوند منان توفیق روز افزون مجریان و دست‌اندرکاران و تدوین‌گران حرکت‌های ارزشی و موثر همانند همایش‌های سالانه سلحشوران دفاع مقدس را خواستارم.

و من‌الله توفیق

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار