معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور:

توجه به فرهنگ دفاع مقدس، تربیت صحیح نسل آینده را به دنبال دارد

«رضا قمرزاده» گفت: دفاع مقدس همانند اقیانوسی عظیم است که توجه به این فرهنگ می‌تواند تربیت نسلی صحیح و ارزشی را به دنبال داشته باشد.
کد خبر: ۲۴۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ - 06July 2017
توجه به فرهنگ دفاع مقدس تربیت صحیح نسل آینده را به دنبال دارد«رضا قمرزاده» معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در استان مرکزی، با اشاره به حضور هنرمندان و نویسندگان در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس، اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس آن‌قدر وسیع و با عظمت است که اگر هنرمندان و نویسندگان به این حوزه وارد شوند، می‌تواند علاوه بر رضایت‌مندی خانواده‌های شهدا، نسل آینده جامعه را نیز از انحرافات پیش‌رو بیمه کنند.

وی افزود: نکته‌ی مهمی که در تولید آثار هنری دفاع مقدس نباید فراموش کرد این است که نویسندگان و هنرمندان این عرصه، باید ذائقه و سلیقه مخاطب را شناخته و بدانند که کدام قسمت‌های دفاع مقدس را در آثار تولیدی خود منعکس کنند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور تصریح کرد: آن‌جایی که هنر نویسندگی و هنر از جان گذشتگی و شهادت با هم آمیخته می‌شود، یکی از زیباترین لحظات اتفاق می‌افتد.

قمرزاده با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه داشتن راه شهدا، افزود: همان‌طور که رهبر فرزانه ما می‌فرمایند، زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و در واقع تألیف و تولید آثار در راستای فرهنگ دفاع مقدس، قدمی مهم در مسیر ترویج این فرهنگ غنی است.

وی ادامه داد: «فراموشی»، یکی از موضوعاتی است که می‌تواند فرهنگ دفاع مقدس را تهدید کند که نگارش خاطرات و وقایع مربوط به آن دوران، می‌تواند اقدامی مهم در مقابله با این موضوع باشد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشور خاطرنشان کرد: دشمن به خوبی می‌داند که تأثیرگذاری فرهنگ دفاع مقدس در جامعه می‌تواند سپری در مقابل انحرافات باشد، از این رو سعی می‌کند تا با هجمه‌های فرهنگی به اهداف خود دست یابد و در اینجا است که قلم انقلابی و ارزشی یک نویسنده می‌تواند دشمن را در دستیابی به اهداف خود ناکام بگذارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها