معاون ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس:

استان مرکزی از استان‌های فعال در حوزه ادبیات دفاع مقدس است

«محمد حسین کریم پور» گفت: استان مرکزی یکی از استان‌های فعال در حوزه ادبیات دفاع مقدس به ویژه بخش «کودک و نوجوان» است.
کد خبر: ۲۴۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ - 06July 2017
استان مرکزی از استان های فعال در حوزه ادبیات دفاع مقدس است
به گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، «محمد حسین کریم پور» معاون ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در نشست تخصصی با نویسندگان و هنرمندان حوزه دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به نگاه تخصصی به حوزه نشر آثار دفاع مقدس، اظهار داشت: یکی از رویکردهای مهم ما در مرکز بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، نگاه تخصصی به فرآیند نشر آثار مربوط به دفاع مقدس است.

وی افزود: حوزه نشر آثار ادبی دفاع مقدس، فرآیندی است که با توجه به حساسیت‌ها و اهمیت موضوع دفاع مقدس، نیاز است که نسبت به آن اندیشه شده و براساس آن عمل کرد.

معاون ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور تصریح کرد: تاکنون سعی کردیم که در حوزه ادبیات دفاع مقدس، اقدامات بسیاری را انجام دهیم که همواره این مسیر ادامه‌دار بوده و در آینده نیز عملکرد بهتری را خواهیم داشت.

کریم‌پور با اشاره به تفکیک شاخه‌های مختلف دفاع مقدس گفت: یکی از موضوعاتی که نباید آن را فراموش کنیم این است برای ورود به هریک از حوزه‌های ادبیاتی دفاع مقدس باید با ابزار مربوط به خود کار کرد، به طور مثال به منظور تربیت شعرای شاخص و برجسته نمی‌توان با برگزاری کارگاه‌های مختلف این کار را ممکن کرد.

وی ادامه داد: حضور مناسب در عرصه‌های مختلف فرهنگی و بهره‌مندی از ابزارهای کارآمد می‌تواند ما را برای دستیابی به اهداف مورد نظر خود رهنمون سازد.

معاون ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور تصریح کرد: نکته‌ای که نباید فراموش کرد، این است که کار فرهنگی زمان بر است، اما با پیشه کردن صبر و همکاری و همیاری نویسندگان، می‌توان به نتیجه نهایی رسید.

ضرورت ورود به چاپ دیجیتال در عرصه ادبیات دفاع مقدس

سرهنگ پاسدار دکتر «مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این نشست، با اشاره به بحث چاپ دیجیتال در زمینه آثار ادبی دفاع مقدس اظهار داشت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییر سلیقه مخاطب، نیاز است که در حوزه دفاع مقدس نیز با بهره‌مندی از ابزارهای مختلف، آثار مختلف در این زمینه را در اختیار مخاطب قرار داده و این فرهنگ غنی و ارزشمند را نشر دهیم.

وی افزود: ورود به چاپ دیجیتال آثار تولیدی ادبیات دفاع مقدس، می‌تواند خیل بیشتری از مخاطبان جوان را به سوی این اقیانوس بی‌کران کشانده و آنان را به این حوزه ترغیب نماید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی همچنین با اشاره به اهمیت «نذر فرهنگی» در زمینه نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات معنوی بسیار خوب در زمینه نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ایجاد نذر فرهنگی با مشارکت و بهره‌مندی از ظرفیت خیّران استان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار