استاندار چهارمحال و بختیاری:

تاکنون سندی مبنی بر میزان نقش چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس تهیه نشده است

قاسم سلیمانی دشتکی گفت: تاکنون سندی مبنی بر میزان نقش استان چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس تهیه نشده و در واقع به نقش مهم این استان در آن دوران توجهی نشده است.
کد خبر: ۲۴۶۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ - 08July 2017
تاکنون سندی مبنی بر میزان نقش چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس تهیه نشده استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مردم و رزمندگان این استان در قالب گروه های داوطلب و تیپ مستقل 44 حضرت قمر بنی هاشم (ع)، رشادت ها و جانفشانی های زیادی از خود نشان دادند که باید آن را ثبت کرد.

وی افزود: تاکنون سندی مبنی بر میزان نقش چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس تهیه نشده و در واقع به نقش مهم این استان در آن دوران توجهی نشده است.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: تهیه سند نقش چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس می تواند مبنایی علمی و کارشناسی برای تحقیقات آینده باشد.

وی یادآور شد: به همین منظور مسئولان چهارمحال و بختیاری موظفند نقش دستگاه های اجرایی خود در دوران دفاع مقدس را براساس معیارهای علمی مورد نیاز مشخص و ارائه کنند، زیرا موفقیت های کنونی نظام مرهون رشادت ها، جانفشانی ها و دلاوری های شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: رشادت ها، جانفشانی ها و دلاوری های شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس تا ابد به عنوان پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا خواهد ماند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در نیمه نخست امسال 30 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس از سوی دستگاه های اجرایی استان تهیه و چاپ می شود.

عباس عباسی تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری 73 طرح با نیاز اعتباری 10 میلیارد ریال برای تبیین نقش این استان در دوران دفاع مقدس آماده کرده است.

وی یادآور شد: از این تعداد تاکنون 30 طرح به طور کامل آماده شده و مابقی در دست اقدام است.

عباسی تصریح کرد: هم اینک بسیاری از بازی های رایانه ای منشأ ضداخلاقی و سیاسی دارد که می توان با ساخت بازی های مربوط به دوران دفاع مقدس نسبت به معرفی بیشتر این مهم اقدام کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تاکنون 400 هزار اثر از وصیت ها، زندگی نامه و اطلاعات مربوط به شهدای استان جمع آوری شده است.

فریبرز نجفی اظهار کرد: چهار هزار ساعت مصاحبه از والدین شهدا و ایثارگران ثبت و ضبط شده است.

وی افزود: تاکنون 123 یادواره شهدا در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری برگزار و نقش مردم، شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس تبیین و تشریح شده است.

مردم و رزمندگان چهارمحال و بختیاری در قالب گروه های داوطلب و تیپ مستقل 44 حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان در دوران دفاع مقدس رشادت ها و جانفشانی های زیادی را از خود نشان دادند.

تیپ مستقل 44 حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری به عنوان تیپ خط شکن در جنگ تحمیلی نقش مهمی در دفاع مقدس بر عهده داشته است.

گفتنی است، چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس بیش از دو هزار و 400 شهید تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است.
 
منبع: خبرآنلاین
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار