شناخت‌نامه مازندران (5)؛

حکایت فرمانده‌ای که نامه وزیر راه را پاره کرد

وقتی حکم جانشینی مدیرکل راه‌آهن را که از سوی وزیر راه صادر شده بود، به شهید علیرضا نوری دادند، نامه را پاره کرد و گفت: قصد بی‌احترامی ندارم، اگر می‌خواستم این پست‌ها را قبول کنم در تهران می‌ماندم و به منطقه نمی‌آمدم.
کد خبر: ۲۴۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ - 09July 2017
حکایت فرمانده ای که نامه وزیر راه را پاره کردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مازندران، کتاب «شناخت‌نامه دفاع مقدس مازندران» که توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران و انتشارات «سرو سرخ» وابسته به این اداره کل به چاپ رسیده، شامل سرگذشت 30 تن از سرداران و امیران استان مازندران است.

در مجموعه‌ای که به نام سردار شهید «علیرضا نوری» که به قلم «صبا معاش‌ثانی» به نگارش درآمده است، می‌خوانیم: شهید نوری معنویت‌گرایی و مسئولیت‌پذیری خود را بارها در عمل اثبات کرد، پیشنهاد خانه بهتر و پست‌های کلیدی در تهران به دور از گیر و دار جبهه را نپذیرفت.

پس از مجروح شدن‌های پی در پی علیرضا، مسئولان سعی کردند با پیشنهاد پست‌های کلیدی و مهم، وی را در تهران نگه دارند.

به او معاونت وزارت راه را پیشنهاد دادند، در حکمی از وزیر راه وقت «محمد سعیدی‌کیا»، شهید نوری به جانشینی مدیرکل راه‌آهن منصوب شد و فرمانده کل سپاه این حکم را برای شهید نوری فرستاد.

این حکم را همرزم و فرمانده مستقیمش، محمد کوثری به او رساند. اما نوری عذرخواهی کرد و گفت که قصد بی‌احترامی ندارد.

شهید نوری نامه را پاره کرد و گفت: «در جبهه می‌مانم و به تهران و پشت جبهه برنمی‌گردم، اگر می‌خواستم این پست‌ها را قبول کنم در تهران می‌ماندم و به منطقه نمی‌آمدم».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار