حجتی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی:

تعاونی‌های کشاورزی سال گذشته 5 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند

وزیر جهاد کشاورزی از دریافت تسهیلات 5 هزار و 300 میلیارد تومانی تعاونی‌های کشاورزی طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۴۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸ - 09July 2017
تعاونی‌های کشاورزی سال گذشته ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 18 تیر) پارلمان و در جریان پاسخ به سوال کمال‌الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان درباره کوتاهی تعاونی‌های روستایی از وظایف محوله‌اش، اظهار داشت: وظایفی از قبیل استانداردسازی محصولات کشاورزی موضوعی نیست که با اراده انجام آن، بلافاصله انجام شود، زیرا این‌ها اسباب، لوازم و فرایند خودش را می‌طلبد.

وی با اشاره به استانداردسازی محصولات کشاورزی گفت: باید بگویم که استانداردسازی محصولات کشاورزی با کشورهای هدف باید انجام شود؛ باید با کشورهای هدف درباره نیاز بازار و تولید محصولات کشاورزی توافق کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی تولید محصولات کشاورزی طی سال‌های اخیر را روز به روز در حال افزایش دانست و تصریح کرد: ما نمی‌گوییم همه محصولات کشاورزی و دامی مطابق استاندارد است اما اینطور نیست که هیچ محصولی هم مطابق استانداردها نباشد.

وی با تأکید براینکه امسال بیش از هزار میلیارد تومان توسط تعاونی‌های تولیدی بخش کشاورزی محصول تولید شده است، گفت: سال گذشته تعاونی‌های کشاورزی 5 هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

حجتی یکی از اقدامات انجام شده توسط وزارت جهاد کشاورزی برای تقویت تعاونی‌های کشاورزی را توافق با شهرداری‌های کلان شهرها برای ایجاد غرفه توسط این تعاونی‌ها در شهرهای بزرگ عنوان کرد و افزود: قبلا تعاونی‌های محصولات کشاورزی برای فروش محصولات و یا دایر کردن غرفه در شهرها با مشکلاتی رو به‌رو بودند که در حال حاضر این مشکل برطرف شده است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم محصول و کالایی که تولید می‌شود باید با استانداردهای روز جهانی که دست مصرف کننده و به خصوص کشورهای هدف برسد که در تولید این امر باید ارتقا یابد.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنانش به برخی اقدامات موقتی وزارت جهاد برای ثبات در بازار محصولات کشاورزی اشاره و تأکید کرد: به صورت مسکّن سال گذشته 60 هزار تن گوجه فرنگی را از استان بوشهر خریداری که به ناچار و به دلیل اینکه ماندگاری نداشت به صنایع رب سازی هدایت کردیم.

وی در پایان آموزش به شهروندان و روستاییان برای ایجاد تعاونی‌های روستایی و تولید محصولات کشاورزی را در ارتقای کیفیت محصولات موثر دانست و خاطرنشان کرد: باید کم‌کم به مردم آموزش دهیم که بتوانند تعاونی‌ها را تشکیل دهند تا بخش کشاورزی نیز از این طریق توسعه بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها