بسیج جامعه زنان سپاه استان مرکزی در بیانیه تأکید کرد؛

حجاب که میراث خون شهدا است، نباید بیش از این محجور بماند

بسیج جامعه زنان سپاه روح الله استان مرکزی در بیانیه، استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف را مهم دانست و تاکید کرد: باید تلاش شود تا حجاب، این میراث خون شهدا که مکرراً در وصیت‌نامه‌های آن‌ها می‌درخشد، بیش از این محجور باقی نماند.
کد خبر: ۲۴۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳ - 12July 2017
حجاب میراث خون شهداء استبه گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، بسیج جامعه زنان سپاه روح الله استان مرکزی به مناسبت هفته عفاف و حجاب بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: ای پیامبر به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادرهای خود فرو پوشند که این کار برای این که آن‌ها به عفت و حریت شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوسرانان) آزار نکشند بر آنان بسیار بهتر است و خدا در حق خلق آمرزنده و مهربان است.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: مسأله عفاف و حجاب دارای اهمیت ویژه‌ای در جوامع اسلامی است و هرگونه مسامحه و سهل‌انگاری در حفظ آن عواقب جبران ناپذیری در بنیان خانواده‌ها و جامعه اسلامی خواهد داشت.

در بخش دیگری از این بیانیه اشاره می‌کند: چنان‌که اشاره شد، طبق نص صریح قرآن کریم، حفظ عفاف و حجاب و زمینه سازی برای جلوگیری از بی‌عفتی، یک وظیفه عمومی از سطوح عالی حکومتی تا مردم عادی است.

این بیانیه ادامه می دهد: امسال هفته «عفاف و حجاب» را در حالی گرامی می‌داریم که ورود جهادی به امربه‌معروف یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری در آن بوده است.

این بیانیه تأکید می‌کند: در همین راستا، قشر بسیج جامعه زنان استان مرکزی از تمامی مسئولین ذی‌ربط، متولیان فرهنگی و شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و نیز دستگاه‌های قضایی و انتظامی، خواهان ساماندهی وضعیت حجاب و برخورد با جرایم مشهود و هنجارشکنان است.

در بخش دیگری از این بیانیه می‌افزاید: استفاده از ظرفیت‌ها، فضاسازی، تبلیغات محیطی، پوستر و بنر، فضای مجازی، مسابقات فرهنگی و هنری، عرضه کتاب و محصولات فرهنگی، نمایشگاه‌های مد و لباس اسلامی و برخورد با قاچاقچیان لباس، کارگاه‌های اموزشی و مشاوره دینی و تبیین اهمیت و آثار این مهم، شهدای حجاب و وقایعی نظیر واقعه مسجد گوهرشاد جهت آگاهی و ترغیب جوانان و اقشار مختلف برای گرایش به این امر مهم از مطالبات قشر بسیج جامعه زنان استان مرکزی است تا علاج واقعه قبل از وقوع گردد و حجاب این میراث خون شهدا که مکرراً در وصیت‌نامه‌های آن‌ها می‌درخشد بیش از این محجور نماند.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار