معاون امور عمرانی استانداری قم:

مرکز فرهنگی دفاع مقدس قم باید در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد

«محسن بهشتی» گفت: قم خاستگاه انقلاب است و ویژگی‌های منحصر به فردی در دوران دفاع مقدس داشته و ضروری است مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۲۴۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳ - 12July 2017

موزه انقلاب و دفاع مقدس قم باید در اسرع وقت به بهره برداری برسدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، «محسن بهشتی» معاون امور عمرانی استانداری قم طی سخنانی در دیدار با «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار داشت: شهر قم به لحاظ حضور فرماندهان دلاور و شهدای نام‌آور، نقش پررنگی در دوران دفاع مقدس داشته است.

وی با اشاره به اینکه قم تنها شهرستانی بوده که لشکر عملیاتی داشته است، افزود: حضور بیش از 6 هزار شهید در استان قم و حضور جانبازان و آزادگان عزیز و خیل عظیم رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، بخشی از افتخارات فراوان این شهر محسوب می‌شود.

عضو هیئت امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم افزود: قم به عنوان خاستگاه انقلاب و شهری اثربخش در دوران دفاع مقدس مطرح است و در این راستا، مرکز فرهنگی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان که معرف آثار و نقش قم در انقلاب و سال‌های حماسه و ایثار است، باید هر چه سریع‌تر تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

بهشتی با اشاره به اختصاص بودجه‌ای از سفر استانی مقام معظم رهبری به قم و سایر بودجه‌های ملی و استانی برای تکمیل این موزه، تاکید کرد: ساخت این مرکز فرهنگی، پروژه‌ای زمان‌بر شده و لازم است با همدلی و اهتمام بیشتر دستگاه‌ها، تکمیل موزه در سال جاری به فعلیت برسد و تمام اهداف آن در معرفی و نشر فرهنگ ایثار و شهادت، محقق شود.

در این جلسه همچنین موضوع ساخت و تکمیل حرم شهدای گمنام کوه خضر نبی (ع) و اجرای طرح محوطه‌سازی آن، ساخت فضای پیرامونی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان و توجه به امور زیربنایی، تعامل با شهرداری و شورای اسلامی شهر و دیگر دستگاه‌های مسئول، مورد تأکید و پیگیری قرار گرفت.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار