محسن اردستانی عنوان کرد؛

ساخت مستندی درباره مدافعان حرم پاکستانی

کارگردان مستند «عاشقان ایستاده می‌میرند» گفت: این مستند درباره مدافعان حرم پاکستانی است. حرف جدیدی که ما در این مستند ارایه کردیم این است که شهدای مدافع حرم «شهدای وحدت» هستند.
کد خبر: ۲۴۷۹۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ - 16July 2017
مستندی درباره مدافعان حرم پاکستانی ساختمبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «عاشقان ایستاده می‌میرند» مستندی به کارگردانی محسن اردستانی رستمی و تهیه‌کنندگی ناصر نادری است، که اخیرا از رسانه ملی روی آنتن رفت.

این مستند درباره مدافعان حرم پاکستانی معروف به «زینبیون» است.

محسن اردستانی رستمی، کارگردان «عاشقان ایستاده می‌میرند» درباره ساخت آن گفت: شهدای مدافع حرم مظلوم و از همه مظلومتر فاطمیون و تیپ زینبیون هستند؛ رزمندگان زینبیون خط شکن هستند و در آزادسازی نبل و الزهرا نقش بسیار مهمی داشتند که سید ابراهیم یا همان شهید مصطفی صدرزاده هم به این موضوع در مستند اشاره می کند.

این مستندساز ادامه داد: در سال ۹۵، دو سفر به کشور سوریه داشتیم تا با بچه‌های زینبیون ارتباط بگیریم ولی این امر میسر نشد که در آخرین روزهای سال ۹۵ موفق شدیم با یکی از این رزمندگان در منطقه خالدیه استان حلب ضمن برقراری ارتباط، مصاحبه‌ای درباره تیپ زینبیون بگیریم و همچنین در خط خانات در حلب هم با یکی از رزمندگان فاطمیون در مورد تیپ زینبیون مصاحبه‌ای را انجام دادیم. چندی بعد هم موفق شدیم با خانواده یکی دیگر از شهدای پاکستانی مدافع حرم به اسم شهید سید عدیل حسینی مصاحبه‌ای را انجام بدهیم.

وی گفت: در نهایت پس از ۲ سفر به سوریه و ۲ مرتبه کنسل شدن ساخت مستند درمورد تیپ زینبیون، حاصل کارمان همین تصاویر و مصاحبه‌هایی بود که در مستند «عاشقان ایستاده می میرند» آمده است. به دلیل کمبود تصاویر راش، عملا دست ما در ساخت این مستند خیلی بسته بود تا جایی که مجبور شدیم فرم کار را به صورتی ببندیم که از بیرون به زینبیون نگاه کنیم تا مشکلی پیش نیاید.

این مستندساز یادآور شد: در مسیر ساخت این مستند «عاشقان ایستاده می‌میرند» با موضوع شهدای مدافع حرم همین قدر می‌توانم بگویم که هیچ گروهی به اندازه ما در مسیر ساخت مستند اذیت نشده است.

وی تصریح کرد: حرف جدیدی که ما در این مستند ارایه کردیم این بود که شهدای مدافع حرم شهدای وحدت هستند. رهبر معنوی شیعیان پاکستان شهید عارف الحسین الحسینی است که طرفدار وحدت بین شیعه و اهل سنت بوده اما هر کسی که در پاکستان منادی وحدت بوده توسط تکفیری ها به شهادت رسیده است، مثل شهید رحیمی و شهید گنجی. کسانی که امروز در قالب مدافعان حرم در سوریه فعالیت می‌کنند طرفدار استراتژی هستند که حضرت امام خمینی(ره) بنیان گذاشته است و از جان و ناموس اهل سنت هم دفاع می کنند به صورتی که تکفیری‌های تعداد بسیار زیادی از همین اهل سنت را به شهادت رسانده اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: به دلیل کم‌کاری در فضای رسانه‌ای، به تیپ زینبیون کمتر از فاطمیون پرداخته شده است، از زمان آغاز جنگ سوریه که ۶ سال از آن می‌گذرد، اگر کسی قصد ساخت کاری را داشت، تا به امروز باید انجام می داد.

این مستندساز عنوان کرد: اگر این کم‌کاری‌ها وجود نداشت، اصلا اقدام به ساخت مستند در این زمینه نمی‌کردیم؛ این همه زحمت و تلاشی که ما در یک سال و نیم اخیر کشیدیم، فقط به این دلیل بود که مستند «عاشقان ایستاده می میرند» از رسانه ملی پخش شود و به تبع آن فضای رسانه‌ای داخل ایران نسبت به مدافعان مظلوم پاکستانی تغییر کند. بچه های تیپ زینبیون در آزادسازی نبل و الزهرا خیلی نقش مهمی داشتند ولی متاسفانه در حین ساخت مستند در نبل و الزهرا وقتی از فرماندهان سوری می‌پرسیدم که چه کسانی در آزادی این ۲ شهرک نقش داشتند آنها اسم همه گروه‌ها را ذکر می کردند به جز تیپ زینبیون.

اردستانی رستمی تاکید کرد: رسانه ملی، به دلایل واهی محتاط است؛ به طور مثال زمانی که در بهارستان و در مجلس عملیات تروریستی انجام می‌شود، شبکه خبر اقدام به پخش برنامه با موضوع کاملا بی ربط می کند. آیا نمی شود به صورت شبانه برنامه‌ای در صدا و سیما به این اخبار بپردازد؟ در تمامی اخبار اعلام می‌کنند که جیش السوری در حال آزادسازی مناطق مختلف سوریه است، سوال من این است که پس فاطمیون، زینبیون، حزب الله، دفاع وطنی و حیدریون چه کار می کنند؟ این گروه ها هیچ جا را آزاد نمی‌کنند و فقط این جیش السوری است که تمامی عملیات‌ها و آزادسازی‌ها را انجام می‌دهد؟

اردستانی رستمی اظهار کرد: اصلی‌ترین و مهمترین موانع برای روایت نبرد سوریه و این گونه واقعیات، درست مدیریت نکردن وضعیت است؛ در قضیه خان طومان ۲ ساعت بعد از شکست ما در عملیات، شاهد پخش تصاویر هوایی گرفته شده از آن عملیات بودیم. اما عملکرد ما چه بوده است؟

وی اضافه کرد: ابراهیم حاتمی کیا یک حرفی همیشه می زند که آن را بسیار دوست دارم. او می‌گوید من همیشه در دایره التهاب می ایستم. ما هم سعی می‌کنیم، در این دایره التهاب بایستیم و از مظلوم ها سخن بگوییم.

این مستندساز تصریح کرد: تمامی تلاش خود را می کنیم تا راهبردها جمهوری اسلامی را رعایت کنیم؛ به عنوان یک فیلمساز حرف های ناگفته فراوانی دارم چرا که صحنه ها و اتفاقات بسیار تلخی را در سوریه دیدم. البته اینکه چگونه یک مستند درباره سوریه می سازیم، خود همانند یک فیلم سینمایی است، یکی از کارگردانان معروف سینما که درباره کارهای ما اطلاع دارد، در مورد نحوه فیلمسازی گروه ما گفته است «پشت صحنه کارهای شما از اصل کارهایتان جذابتر است.»

اردستانی یادآور شد: اگر در زمینه کارهای رسانه‌ای، کوتاهی صورت بگیرد نتیجه این می‌شود که در سال‌های آینده، دیگران و دشمنان منطقه می‌آیند و می‌گویند ایران به سوریه تجاوز کرد؛ تحریف تا آنجا بالا می‌گیرد که می‌گویند ایران به سوریه خیانت کرده است.

این مستندساز در پایان بیان کرد: در آخر هم باید برای اولین مستند لشگر فاطمیون، مستند «معلم» از مسئولان روایت فتح و برای اولین مستند تیپ زینبیون، مستند «عاشقان ایستاده می‌میرند» از مسئولان شبکه افق تشکر و قدردانی کنم.
 
منبع: مهر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
0
0
لشکر فاطمیون و تیپ زینبیون سربازان امام زمان (عج)
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار