اولین جلسه هیات امناء شهدای گمنام بیرجند برگزار شد

اولین جلسه هیات امناء شهدای گمنام شهرستان بیرجند به ریاست فرماندار و با حضور مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان و سایر اعضای جلسه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۸۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ - 16July 2017
اولین جلسه هیات امناء شهدای گمنام شهرستان بیرجند برگزار شدبه گزارش دفاع پرس از بیرجند، علی ناصری فرماندار بیرجند در اولین جلسه هیات امناء شهدای گمنام این شهرستان ضمن تکریم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ایران اسلامی، اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم در حفظ و حراست از فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یکی از ارزش‌های بنیادین در جامعه و نیز انتقال آن به نسل آینده تمام تلاش خود را به کار گیریم.

فرماندار بیرجند تشکیل هیأت امنای شهدای گمنام، گامی ارزشمند در راستای تکریم مقام شهدا عنوان کرد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ و نگهداری و نیز ساماندهی و سرعت‌بخشی به ساخت یادمان شهدای گمنام در یک بازه زمانی باید مشخص شود.

ناصری در ادامه با اشاره به دستورالعمل‌های ابلاغ شده در این کارگروه، تصریح کرد: این دستورالعمل‌ها شامل وظایفی اعم از چگونگی مدیریت و بهره‌گیری از یادمان شهدای گمنام و نیز اجرای برنامه‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه برای نسل جوان است.

وی افزود: تاکنون پیکر مطهر 27 شهید گمنام در شهرستان بیرجند دفن شده است و در حال حاضر نیز بررسی و پیگیری‌های لازم برای کسب سهمیه شهید گمنام، جهت خاکسپاری در قسمت شمال شهر بیرجند در حال انجام است که امیدواریم پس از کسب سهمیه و بررسی شاخص‌های لازم، مردم شمال شهر بیرجند نیز از ثمره و برکات گلزار این شهیدان والامقام بهره‌مند شوند.

وی از شهرداری بیرجند خواست تا با همکاری دانشگاه صنعتی زمینه لازم برای حضور مردم در محل دفن پیکر مطهر شهید گمنام در دانشگاه صنعتی را فراهم آورند؛ تا مردم و نمازگزاران نمازجمعه به راحتی بتوانند با حضور در دانشگاه صنعتی به زیات قبر مطهر شهید گمنام بپردازند.

ناصری با بیان اینکه ساخت یادمان‌های شهدای گمنام باید در شأن شهدا و متناسب با فرهنگ شهر بیرجند باشد افزود: کمیته فنی متشکل از متخصصین معماری و هنر، کار طراحی یادمان‌ها را انجام دهند و برای ورودی مکان‌ها و سازمان‌های محل دفن شهید گمنام نیز نمادهای یکسانی طراحی و در نظر گرفته شود تا مردم از وجود مزار شهدای گمنام در آن مکان اطلاع یابند.

فرماندار بیرجند بر تهیه تقویم زمانبندی سالیانه جهت انجام برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در محل مزار شهدای گمنام جهت جلوگیری از موازی‌کاری و تداخل برنامه‌ها تاکید کرد.

در این جلسه محمدرضا فخر مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به بیان اختیارات و شرح وظایف هیات امنا پرداخت و همچنین اساسنامه هیات امنا را برای حضار تشریح کرد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار