سالروز ولادت شهید (26)؛

چهار پرستوی عاشقی که امروز مُهر تولد بر شناسنامه‌هایشان زده شد

همزمان با بیست و پنجم تیرماه، چهار پرستوی سبک بال و عاشق از استان مرکزی مُهر تولد بر شناسنامه‌هایشان زده شد.
کد خبر: ۲۴۸۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲ - 16July 2017
مهر تولد بر شناسنامه چهار پرستوی عاشق دفاع مقدس در بیست و پنجم تیرماه

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، امروز 25 تیرماه، مصادف است با سالروز ولادت شهیدان «رحمان بیات»، «سید علی اصغر حسینی»، «علی اصغر مهری» و «هوشنگ کریمی» که از خاک استان مرکزی به مناطق جنگی اعزام شدند و در مسیر مبارزه با رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند.

شهید «رحمان بیات» در 25 تیرماه سال 1328 در شهرستان اراک دیده به جهان گشود و در تاریخ 29 فروردین‌ماه سال 1367 در بمباران به شهادت رسید.

شهید «سید علی اصغر حسینی» نیز در 25 تیرماه سال 1338 در روستای «محمد آباد» از توابع شهرستان اراک قدم به عرصه حیات گذارد و با شروع جنگ تحمیلی در قالب روحانی به مناطق عملیاتی اعزام شد و در هفتم بهمن‌ماه سال 1365 در حالی که به عنوان مسئول عقیدتی در جبهه حضور داشت در عملیات «کربلای 5» در شلمچه به شهادت رسیده و آسمانی شد.

همچنین، شهید «هوشنگ کریمی» در سال 1346 در شهرستان «محلات» سرزمین گل و گیاه متولد شد و در بیست و پنجمین روز از اردیبهشت‌ماه سال 1366 در عملیات پدافندی آسمانی شد.

شهید «علی اصغر مهری» چهارمین پرستوی سبک بالی است که همزمان با 25 تیرماه، مُهر تولد بر شناسنامه‌اش زده شد و تقدیر بر این شد که در هشتم برج هشتم سال 1365 در عملیات پدافندی سرود آسمانی و جاودانی شدنش را سر داده و به سوی ابدیت پر بکشد.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار