فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان:

توهین‌ و تخریب تاثیری در عملکرد سپاه و بسیج ندارد/ سپاه در دولت یازدهم 23 میلیارد تومان پروژه انجام داده است

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه توهین‌ها و تخریب در عملکرد سپاه و بسیج تاثیری ندارد، گفت: همین سپاهی که برخی افراد آن را زیر سوال می‌برند، در دولت یازدهم به میزان 23 میلیارد تومان پروژه انجام داده است؛ زیرا خود را دلسوز مردم می‌داند.
کد خبر: ۲۴۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹ - 16July 2017
توهین‌ و تخریب در عملکرد سپاه و بسیج تاثیری ندارد/ سپاه در دولت یازدهم 23 میلیارد تومان پروژه انجام داده استبه گزارش دفاع پرس از همدان، سردار «غلامعلی ابوحمزه» ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب «معلم امت‌ساز» با تشریح ویژگی‌های آتش به اختیار عمل کردن در جامعه اظهار داشت: آتش به اختیار عمل کردن دارای مولفه‌هایی است، که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود به آن اشاره کردند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان بیان کرد: دلیل استفاده رهبر انقلاب از عبارت «آتش به اختیار» این است که در شرایط فرهنگی کنونی جامعه متولیان و مدیران فرهنگی به جای پرداختن به مباحث اصلی و ریشه‌ای کشور درگیر مباحث حاشیه‌ای شده‌اند، به همین دلیل تمامی فعالان عرصه فرهنگی باید آتش به اختیار عمل کنند.

وی گفت: نخستین و مهمترین موضوعی که در آتش به اختیار عمل کردن باید مورد توجه افراد قرار گیرد توجه به آگاهی، شناخت و معرفت است؛ چرا که عرصه کار، عرصه فرهنگی است و دشمنان داخلی و خارجی در این میدان فعال هستند پس باید این عرصه را به درستی شناخت. در نظر گرفتن مقتضیات زمان و مکان از دیگر مباحث مهم در عرصه آتش به اختیار عمل کردن است چرا درصورت نادیده گرفتن شرایط زحمت و تلاش افراد بی‌نتیجه می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی عرصه‌ای نیست که عجولانه و احساسی درباره آن عمل کرد، تصریح کرد: در عرصه آتش به اختیاری کسانی می‌توانند به وظیفه خود درست عمل کنند که تکلیف‌گرا باشند چراکه بر همین اساس نیز وارد میدان شوند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه افرادی که اهل نتیجه‌گرایی هستند نمی‌توانند در این عرصه موفق شوند ابراز کرد: آتش به اختیاری بودن هم حق است و هم تکلیف و درمیدان عمل به هردو بعد باید توجه شود. انقلابی فکرکردن، انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن از دیگر مولفه‌های آتش به اختیاری است که خود دارای 20 مولفه است پس هرکس می‌خواهد آتش به اختیار عمل کند باید این ویژگی‌ها را در خود ایجاد کند.

ابوحمزه با تاکید براینکه فرمایش رهبر انقلاب درباره آتش به اختیار عمل کردن به معنای انجام بی‌حساب و کتاب کارها نیست توضیح داد: آتش به اختیار عمل کردن یک اندیشه و تفکر انقلابی است.

وی با اشاره به رد سند 2030 گفت: بالاخره مسئولان این سند را پس از مدت‌ها بحث کنار گذاشتند در حالی که سوال اینجا است چرا باید اصلا چنین مباحثی مطرح شود که همه وقت و انرژی ما برای آن تلف شود؟

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان افزود: ما به جای 2030، سند تحول آموزش و پرورش را داریم که ماحصل زحمات انسان‌های فکور است بنابراین چه ضرورتی دارد با وجود داشتن چنین سندی دستورالعمل‌های تدوین شده سازمان‌های بین‌المللی که زیر نظر سازمان‌های جاسوسی هستند را در کشور اجرا کنیم؟ کسی که می‌خواهد آتش به اختیار عمل کند باید روحیه و تفکر انقلابی داشته و انقلابی نیز عمل کند بنابراین افرادی که اهل مماشات، محافظه‌کاری و غیره هستند به درد این عرصه نمی‌خورند.

ابوحمزه اظهار داشت: مشکل کنونی کشور در حال حاضر محافظه‌کاری و سوء مدیریت است به همین دلیل حالا که در آستانه تشکیل دولت دوازدهم هستیم باید مدیرانی که انتخاب می‌شوند انقلابی فکر کرده و انقلابی عمل کنند در غیر این صورت دولت در عرصه اجرایی موفق نمی‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان تاکید کرد: نقد، تخریب و توهین به سپاه در سخنرانی برخی افراد کار درستی نیست چرا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازوی توانمند انقلاب بوده و در کنار انقلاب از اسلام، ولایت، مردم و کشور دفاع می‌کند.

وی با بیان اینکه توهین‌ها و تخریب در عملکرد سپاه و بسیج تاثیری ندارد تشریح کرد: همین سپاهی که افراد آن را زیر سوال می‌برند در دولت یازدهم به میزان 23 میلیارد تومان پروژه انجام داده و از دولت طلبکار است و این کار را انجام داده چون خود را دلسوز مردم می‌داند.

ابوحمزه با اشاره به اینکه برای سپاه این دولت و آن دولت ندارد، تاکید کرد: اگر دولت بعدی می‌خواهد موفق شود باید ملاک‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی را در انتخاب افراد لحاظ کند و گرنه موفق نمی‌شود.

 وی درباره مسئولیت بسیج فرهنگیان نیز اظهار داشت: در استان همدان 22 قشر بسیج فعال هستند و بسیج فرهنگیان به عنوان یک عضو از این مجموعه باید چهار محور را در تعاملات خود لحاظ کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان توضیح داد: تعامل و همکاری با آموزش و پرورش، ایجاد روحیه مطالبه‌گری و اینکه مسئولان باید از صدر تا ذیل پاسخگو باشند به همراه انجام انتقاد سازنده بر این مبنا که ضمن بیان نقاط قوت، نقاط ضعف به همراه راهکار آن بیان شود مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب مسئولان از رده‌های بالا تا پایین نوکران مردم هستند تصریح کرد: باید با چشمان باز مراقب بود کسی در هر جایگاه و مسئولیتی از خطوط قرمز نظام عبور نکند.

ابوحمزه با بیان اینکه سپاه و بسیج خادم مردم هستند ابراز کرد: ما بیدار بوده و اجازه نمی‌دهیم کسی از خطوط قرمز نظام عبور کند پس کسی فکر نکند با تغییر دولت‌ها، مجلس و غیره ما کنار می‌رویم. اصول نظام مانند عدالت، جمهوریت، اسلامیت، برخورد با مفاسد اقتصادی و حقوق‌های نجومی، دفاع از جبهه مقاومت، دفاع از محرومان و... تغییرناپذیر هستند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها