معاون وزیر ورزش و جوانان:

جامعه ورزشی کشور 100 شهید مدافع حرم تقدیم کرده است

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان گفت: جامعه ورزشی کشور 100 شهید مدافع حرم و 5 هزار شهید دفاع مقدس تقدیم کرده است.
کد خبر: ۲۴۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵ - 16July 2017
جامعه ورزش 100 شهید مدافع حرم و 5000 شهید دفاع مقدس تقدیم کرده استبه گزارش دفاع پرس از تهران، «عبدالحمید احمدی» بعد از ظهر یکشنبه در مراسم «رشادت و مردانگی و ورزش زورخانه‌ای» که با حضور رییس فدراسیون کشتی کشور، جمعی از مسئولان فدراسیون‌های ورزشی و مسئولین ادارات و نهادهای ری در مجموعه ورزشی حضرت قمر بنی هاشم (ع) برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: باید راه و رسم و منش پهلوانان را سرمشق خود در زندگی قرار دهیم.

وی افزود: آن چه که در همه شئونات زندگی مهم است منش پهلوانی است، مسلک پهلوانی محدود به ورزش نیست، اما نفس و ذات ورزش رقابت منصفانه و جوانمردانه و برابر را می‌طلبد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: در ورزش، پیروزی یک اصل است اما این پیروزی‌ها زمانی ارزش دارد که منصفانه و پهلوانانه باشد، اصل ورزش و رقابت و پیروزی و موفقیت اصل پذیرفته شده‌ای است، اما در برد و پیروزی رعایت اصل جوانمردی مهم است.

وی گفت: در دوران طلایی دفاع مقدس، پهلوانی را در عمل و در میادینی بسیار سخت مشاهده کردیم، ترس برای رزمندگان دفاع مقدس معنا نداشت و شجاعت را در عمل معنا کردند.

احمدی با بیان این که امروز پهلوانان بسیار زیادی از دوران دفاع مقدس می شناسیم، گفت: پهلوانان بیشماری سراغ داریم که هرکدام مظهر اخلاص واقعی بودند و خوشبختانه جامعه ورزش ایران نیز از جهت حضور رزمندگان پهلوان و ورزش کار کارنامه درخشانی از خود برجا گذاشت.

وی اضافه کرد: جامعه ورزشی بیش از 5 هزار شهید در دوران دفاع مقدس و بیش 100 شهید در دفاع از حرم تقدیم کرده است و جامعه ورزش ما مزین به این نشان پهلوانی است و در بین 5 هزار شهید جامعه ورزش در دوران دفاع مقدس نام‌های بزرگی داریم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه نام‌آوران و مدال آوران ورزشی کشور برای دفاع از این آب و خاک و انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند، گفت: این راه همچنان توسط شهدای ورزشکار مدافع حرم ادامه دارد.

وی افزود: این‌ها افتخارات بزرگ جامعه ورزش هستند و اکنون پهلوانی نشان‌های دوردست ندارد و درون جامعه ما است، اصل ورزش همین منش پهلوانی است، ماندگاری قهرمانان به پهلوانی آن‌ها است.

احمدی گفت: ارزش‌ها در ورزش، مهمترین اصل هستند، جامعه ورزش باید جامعه‌ای اخلاقی و اخلاق‌محور باشند، جامعه ورزش ما در مسابقات بین‌المللی در کنار قهرمانی، ارزش‌ها را ترویج می‌کنند و این جزو افتخارات جامعه ورزش است، خانم‌ها حجاب را در ورزش تبلیغ می‌کنند و آقایان با سجده کردن هنگام قهرمانی و دیگر موارد، ارزش‌ها را تبلیغ می‌کنند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار