«ظریف» در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان:

ایران هرگز به دنبال برنامه نظامی هسته‌ای نبوده است

وزیر امور خارجه ایران روز (یکشنبه) تاکید کرد که ایران هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده است.
کد خبر: ۲۴۸۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹ - 16July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران روز (یکشنبه) تاکید کرد که ایران هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده است.

وی که با شبکه سی‌ان‌ان گفتگو می‌کرد، گفت: «ایران در جریان توافق و پیش از توافق به صراحت روشن کرده است که به دنبال یک برنامه تسلیحاتی هسته‌ای نیست. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر تائید کرده است که ادعاها در مورد ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران بی‌پایه است. آژانس تصمیم گرفت که آن فصل را مختومه کند».

وزیر امور خارجه ادامه داد: «تصور می‌کنم که افرادی به دنبال هراس‌افکنی هستند. ایران سابقه روشنی دارد. ایران قربانی تسلیحات شیمیایی بود، اما هرگز از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرد. ایران توانش را داشت، اما هرگز به سمت ساخت تسلیحات شیمیایی نرفت، چراکه معتقدیم که این تسلیحات نه فقط مخالف ایدئولوژی ما هستند، بلکه امنیت ما را هم تقویت نمی‌کنند. معتقدیم که تسلیحات هسته‌ای، تهدیدی برای امنیت ما خواهد بود، نه کمکی به آن».

آقای ظریف افزود: «سیاست ما همواره ثابت بوده است. ما همواره مخالف تروریسم و افراطی‌گری بوده‌ایم و همواره به یاری کسانی شتافته‌ایم که در حال مبارزه با تروریسم بوده‌اند. این وضعیت در افغانستان رخ داد، در عراق رخ داد و در سوریه هم به همین وضعیت است».

وزیر امور خارجه تأکید کرد که ایران برای حل بحران طرحی چهار ماده‌ای ارائه کرده بود، که مرحله اول آن آتش‌بس بود.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار