رییس سازمان پیشکسوتان دفاع مقدس:

پیشکسوتان دفاع مقدس، فرماندهان جبهه مقاومت هستند/ نباید با سیاسی‌کاری زحمات رزمندگان را پایمال کنیم

رییس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس در نشست هم‌اندیشی پیشکسوتان در اردبیل گفت: در حال حاضر پیشکسوتان دفاع مقدس، فرماندهان جبهه مقاومت هستند.
کد خبر: ۲۴۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ - 18July 2017

پیشکسوتان دفاع مقدس، فرماندهان جبهه مقاومت هستند/ هدف جریان نفاق و نفوذ، گشودن آتش توپخانه خودی به طرف دوستان استبه گزارش دفاع پرس از اردبیل، نشست هم‌اندیشی پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس ظهر امروز با حضور صفرعلی براتلو رئیس سازمان پیشکسوتان دفاع مقدس، رؤسای بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و شهرستان اردبیل، رییس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح استان، رؤسای کانون‌های بازنشستگی نیروهای مسلح در استان و جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، برکات وجودی پیشکسوتان دفاع مقدس در تمامی عرصه‌ها را از نعمات الهی به نظام مقدس جمهوری اسلامی بر شمرد و اظهار داشت: جمع‌آوری اسناد از پیشکسوتان دفاع مقدس، راه‌اندازی نهضت تاریخ شفاهی و مصاحبه با رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، استفاده از پیشکسوتان در امر تدریس درس آشنایی با معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها، چاپ خاطرات این عزیزان، استفاده از پیشکسوتان در امر تدوین دایره‌المعارف و تاریخ دفاع مقدس استان در گروه‌های علمی و برنامه‌ریزی و گروه مدخل‌یاب و سوژه‌یابی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، برگزاری بیش از 12 همایش بزرگ برای رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان، برگزاری جلسات تخصصی و شورای راهبردی پیشکسوتان و جلسات هم‌اندیشی به تعداد 41 جلسه از سال 93 تاکنون، معرفی پیشکسوتان و فرماندهان برای سخنرانی در مناسبت‌های دفاع مقدس در صدا و سیما و روایت‌گری پیشکسوتان دفاع مقدس در کاروان‌های راهیان نور و تشکیل انجمن روایت‌گری با همکاری سپاه استان از جمله برنامه‌های این اداره کل در امور پیشکسوتان دفاع مقدس می‌باشد.

علی واحد با اشاره به اینکه مجموعه پیشکسوتان دفاع مقدس از ظرفیت عظیمی برخوردار هستند به استفاده از این ظرفیت و تکریم این مجموعه ارزشمند تأکید کرد.

در ادامه این جلسه رییس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس ضمن اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر جلوگیری از فراموشی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، از آنان به عنوان قهرمانانی نام برد که در هشت سال جنگ تحمیلی دنیا را در حیرت فرو بردند و نقشه‌های شرق و غرب را نقش بر آب کردند.

وی با بیان اینکه هم اکنون پیشکسوتان دفاع مقدس فرماندهان جبهه مقاومت هستند از ظرفیت بالای نظامی و فرهنگی این مجموعه سخن گفت.

صفر‌علی براتلو با تأکید بر اینکه روشنگری‌های حضرت امام (ره) نوجوانان 12 و 13 ساله را به بلوغ فکری رساند بیان داشت: همین رزمندگان پیشکسوت بودند که با نیروی ایمان توانستند خرمشهر‌ها را فتح کنند.

رییس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس با بیان اینکه نباید با سیاسی‌کاری زحمات رزمندگان و خون شهدا پایمال شود، افزود: مأموریت جریان نفاق و نفوذ، گشودن آتش توپخانه خودی به سمت نیروهای خودی است و وحدت‌شکنی و تزریق یأس و ناامیدی به جامعه در دستور کار آنان است که باید با بصیرت و همت رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس خنثی شود.

در ادامه این نشست جمعی از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان اردبیل به طرح پیشنهاداتی در خصوص کارهای فرهنگی با مشارکت سازمان پیشکسوتان پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار