بدری:

کلیات طرح «بازسازی مناطق آسیب‌دیده در حوادث غیرمترقبه» تصویب شد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: کلیات طرح الحاق موادی به قانون تسریع در بازسازی مناطق آسیب‌دیده در اثر حوادث غیرمترقبه در کمیسیون عمران تصویب شد.
کد خبر: ۲۴۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹ - 18July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «صدیف بدری»، نماینده مردم اردبیل و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در تشریح نشست امروز عصر کمیسیون متبوعش اظهار داشت: جلسه امروز با حضور «اسماعیل نجار»، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و اعضای کمیسیون با دستور بررسی طرح الحاق موادی به قانون تسریع در بازسازی مناطق آسیب‌دیده در اثر حوادث غیرمترقبه،‌ برگزار شد.

وی افزود: بر اساس توضیحات رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و با بررسی‌های صورت گرفته درباره طرح الحاق موادی به قانون تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده در اثر حوادث غیرمترقبه، کلیات این طرح به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در نهایت مقرر شد برای انجام کار کارشناسی بیشتر در این رابطه کارگروهی در کمیسیون عمران تشکیل شود.

بدری ادامه داد: طرح الحاق موادی به قانون تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده در اثر حوادث غیرمترقبه توسط ١٧ نماینده مجلس در پی بی توجهی مسئولان به وعده های داده شده در حین بروز بحران به ویژه سیل استان های سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل تدوین شده است.

وی همچنین یادآور شد: در این جلسه همچنین لایحه‌ای از سوی دولت درباره سازمان مدیریت بحران به مجلس ارائه شده بود که در کمیسیون شوراها در حال بررسی است و حتما در حین بررسی طرح مذکور از برخی مواد لایحه دولت نیز استفاده می‌شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جزئیات دیگر جلسه مذکور عنوان کرد: دیوان محاسبات گزارشی درباره عملکرد بودجه‌ای از حیث اعتبارات و تخصیص‌ها از محل ماده ١٠ قانون مقررات مالی و ماده ١٢قانون مدیریت بحران کشور در سال‌های 94 و 95 ارائه داد.

بدری در خاتمه عنوان کرد: به علت اهمیت عملکرد بودجه‌ای از حیث اعتبارات و تخصیص‌ها و همچنین تخصیص بسیار پایینی که در دو سال گذشته به این حوزه صورت گرفته (یعنی در سال 94، 37 درصد و در سال 95، 2 درصد) برای بررسی‌های کارشناسانه‌تر مقرر شد جلسه ویژه‌‌ای در این رابطه تشکیل شود.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها