نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

پست و مقام نباید عامل بازدارندگی وزیران شود/ الگوگیری وزیران از رزمندگان دفاع مقدس

سعیدی گفت: هیئت وزیران باید از رزمندگان دفاع مقدس الگو بگیرند، آنان که در راه دفاع از منافع ملی در دوران جنگ از جان خود نیز گذشتند.
کد خبر: ۲۴۸۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۲ - 20July 2017
//

«محمداسماعیل سعیدی» نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، در پاسخ به این سوال که وزرای دولت برای پیشبرد اهداف نظام باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند، اظهار داشت: وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم نباید خود را به وزارتخانه محدود کنند؛ باید بکوشند تا مشکلات کنونی جامعه و موانع پیشِ‌ روی خود را شناسایی کنند و در راه رسیدن به اهدافشان لحظه‌ای کوتاهی نورزند و در مسیر خدمت‌رسانی به ملت شبانه‌ و روز نشناسند.

سعیدی با اشاره به اینکه هیئت وزیران باید برای خود برنامه‌ریزی مشخصی داشته باشند گفت: وزیری موفق خواهد بود که برای خود و مدیران تحت امرش برنامه‌های مدون و نقشه راه کامل و جامع داشته باشد، در غیر این صورت راه به جایی نخواهد برد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هیئت وزیران، باید از مشخصه‌های ارزشی مانند روحیه جهادی و انقلابی‌گری برخوردار باشند و پست و مقام دنیوی آن‌ها را از راه خدمت‌رسانی به مردم بازندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: یک وزیر کارآمد و موفق در آغازین روزهای دوره 4 ساله‌ی خود می‌داند که برای آبادانی کشور در کجای راه ایستاده است و در این مسیر چه اقداماتی را باید در دستور کارش قرار دهد.

سعیدی با اشاره به اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی کشورمان همواره در صدد هستند که با انواع تهدیدات از جمله تحریم‌های ظالمانه و ضد انسانی چرخ اقتصادمان را فلج کنند، تصریح کرد: هیئت وزرای ما باید از رزمندگان دوران دفاع مقدس الگو بگیرند؛ در سال‌های جنگ تحمیلی هم، رزمندگان شاهد کم وکاستی‌هایی در جبهه‌های نبرد بودند، گاهی آذوقه نبود یا اگر هم بود به اندازه کافی نبود، گاهی رزمندگان ما با کمبود مهمات و تسلیحات مواجه بودند، گاهی هم تحت فشارهای روانی قرار می‌گرفتند؛ آیا این مشکلات و کم وکاستی‌ها باعث توقف رزمندگان ما شد؟!

وی ادامه داد: رزمندگان ما اسوه‌های ایثار و از خود گذشتگی، مقاومت، شهامت و اقتدار بودند، آن‌ها هیچ‌وقت در روزهای سخت نبرد با تمام موانع و مشکلاتی که پیش رو داشتند از اهداف خود که همان دفاع از منافع ملی کشور بود، کوتاه نیامدند.

سعیدی با اشاره به روحیات معنوی رزمندگان در دوران دفاع مقدس، گفت: دلاورمردانی که در راه دفاع از خاک میهن از گران‌بهاترین سرمایه خود، یعنی عمرشان هم چشم پوشی کردند، هیچ‌وقت برای خود امتیازی نمی‌خواستند، و خود را فدایی هموطنانشان می‌دانستند، لذا وزرای پیشنهادی دولت نیز باید خدمت به مردم را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهند و برای خود هیچ امتیاز و منفعتی را خواستار نباشند.

 نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی برای دفاع از میهن هیچ نوع بازدارندگی را در درون خود احساس نمی‌کردند، به ذکر خاطره‌ای از دوران ناب دفاع مقدس پرداخت و گفت: هنگامی‌که داخل سنگر کنار یکی از همرزمانم نشسته بودم، دیدم که او عکسی از جیب خود بیرون کشید، بوسید و به چشمانش کشید و سپس آن عکس را پاره پاره کرد، وقتی علت این کارش را از او جویا شدم، گفت صاحب این عکس دخترم بود که تمام دنیای من است، ترسم از آن بود که دل تنگی‌هایم نسبت به او، من را از راه جنگیدن در برابر کفر و دفاع از خاک کشورم بازدارد، من در راه پیروزی اسلام در برابر ظلم و کفر از دخترم نیز گذشتم.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار