مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان آذربایجان غربی:

باید حق شهدا را در مستند «آزادسازی اشنویه» ادا کنیم

سردار «محسن تیموری» گفت: نشر آثار انقلاب و دفاع مقدس یک حسنه و انفاق و رزق الهی و معنوی برای مردم است، یعنی ما برای بهره‌مندی از رزق الهی باید آثار خون این شهدا را نمایان کنیم.
کد خبر: ۲۴۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵ - 19July 2017
باید حق شهدا را در مستند «آزادسازی اشنویه» ادا کنیمبه گزارش دفاع پرس از ارومیه؛ سردار «محسن تیموری» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان غربی در جلسه آغاز مرحله فیلم‌برداری و هم‌روایی مستند «آزادسازی اشنویه» اظهار داشت: نشر آثار انقلاب و دفاع مقدس، یک حسنه و انفاق است، این کار یک انفاق بزرگ همراه با رزق الهی برای مردم است، یعنی ما برای بهره‌مندی از رزق الهی باید آثار خون این شهدا را نمایان کنیم.

وی افزود: دراین مستند، شهدای بزرگی از جمله شهید سپهبد «علی صیاد شیرازی»، شهید «مهدی باکری» و شهیدان بزرگوار شهرستان «اشنویه» به تصویر کشیده می‌شوند و برای به تصویر کشیدن یکی از مقاطع تاریخ ملت ایران و آذربایجان غربی و نشان دادن مجاهدت های این عزیزان، مراحل آغاز ساخت عملیات پاکسازی اشنویه نمایش داده خواهد شد تا گوشه ای از زحمات شهدای سرزمینمان نشان داده شود.

سردار تیموری با اشاره به اینکه عملیات پاکسازی اشنویه یکی از مهم‌ترین عملیات‌های کشور بوده است، بیان داشت: تاکنون به این موضوع توجه خاصی نشده است، ولی هم اکنون در نظر داریم تا گوشه‌ای از مجاهدت‌ها و تلاش‌های رزمندگان اسلام را به تصویر بکشانیم، این عملیات در 17 شهریور ماه سال 1360 شروع و در واقع بعد از آزادسازی شهر اشنویه برای آزاد سازی اطراف شهر تا 30 شهریور به طول کشید.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان غربی در پایان خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن تمامی جهات در این مستند، باید حق تمامی شهدا را در این برنامه ادا کرده و نام و یاد تمامی فرماندهان را نیز در این مستند زنده کنیم.

انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار