مفتی فلسطین:

بسیاری از کشورهای مدعی اسلامی، هیچ کمکی به فلسطین نمی‌کنند

شیخ «محمد حسین» گفت: بسیاری از کشورهایی که خود را اسلامی تلقی می‌کنند، هیچ کمکی به مسأله فلسطین اختصاص نمی‌دهند و امیدواریم که علما مواضع خوبی در قبال مسأله قدس اتخاذ کنند.
کد خبر: ۲۴۹۰۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲ - 22July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، چندی پیش سه جوان فلسطینی در اقدامی شهادت‌طلبانه در اعتراض به تداوم اشغالگری صهیونیستها در اراضی فلسطینی، به تجمع نظامیان این رژیم در مسجدالاقصی حمله کردند.

به دنبال این عملیات شهادت طلبانه دو  نظامی صهیونیست کشته شدند و شماری دیگر نیز زخمی شدند. در پی این عملیات شهادت طلبانه رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی شدیدی را علیه فلسطینیان اتخاذ کرد. «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن صدور دستور مسجدالاقصی اجازه پخش اذان در این مسجد را نیز نداد.

این در حالی است که عدم پخش اذان از مسجدالاقصی طی ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است. با این حال، اقدامات خصمانه صهیونیستها علیه فلسطینیان با اعتراض شدید گروه های مقاومت فلسطین مواجه شد. تمامی این تحولات در حالی است که کشورهای اسلامی واکنش جدی در برابر جنایت های صهیونیستها علیه فلسطینیان از خود نشان نمی دهند. با این حال، مقاومت در اراضی اشغالی همچنان با وجود تمامی محدودیت های داخلی و خارجی، ادامه دارد و فلسطینی ها روز جمعه ۳۰ تیر را «روز خشم» اعلام کردند.

 شیخ «محمد حسین» مفتی قدس و سرزمین فلسطین در خصوص محاصره قبله نخست مسلمانان توسط نظامیان رژیم صهیونیستی و همچنین جلوگیری از ورود فلسطینی ها به این مکان شریف گفت: در این خصوص باید بگویم که بستن درب های مسجد الاقصی به روی نمازگزاران فلسطینی و محاصره این مکان مقدس توسط نظامیان صهیونیستی به هیچ وجه مورد پذیرش نیست.

وی تصریح کرد: همچنین با تلاش مقامات صهیونیست برای تغییر وضعیت مسجد الاقصی نیز مخالف هستیم. صهیونیست ها پیرامون مسجد الاقصی تانک های خود را مستقر کرده اند اما علیرغم درگیری هایی که میان نظامیان اشغالگر با مردم و شهروندان فلسطینی رخ داده است، نمازهای ما در سر ساعت خود در بیرون از این مسجد اقامه می شود.

وی در ادامه سخنان خود در واکنش به این جنایات صهیونیست ها در قبال مقدسات فلسطینی ها تاکید کرد: موضع ما در قبال این اقدام اشغالگران مشخص است؛ مسلمانان و نمازگزاران فلسطینی از درب های الکترونیکی که توسط صهیونیست ها در مقابل ورودی های مسجد الاقصی قرار داده شده، عبور نخواهند کرد و حضور اشغالگران در این مکان مقدس به بهانه حراست و نگهبانی را نمی پذیرند.

مفتی فلسطین در خصوص تداوم انتفاضه مردم فلسطین در مقابل نظامیان رژیم اشغالگر قدس و اهمیت عملیات شهادت طلبانه در این مبارزه تصریح کرد: مردم و شهروندان فلسطین دارای حقوقی هستند و برای اینکه حقوق خود را در برابر دشمنان حفظ و از آن حراست کنند، تلاش هایی صورت می دهند و فعالیت هایی را در برنامه خود دارند اما متاسفانه باید بگویم که کشورهایی که خود را اسلامی تلقی می کنند، هیچ چیزی برای مسأله فلسطین صرف نمی کنند و به فلسطینی ها کمک نمی کنند.

شیخ محمد حسین در ادامه یادآور شد: بسیاری از این کشورهای مدعی اسلام اینگونه هستند و این موضوع جای تاسف بسیاری دارد و در خصوص علت سکوت این کشورها در قبال قدس باید از خودشان سوال کرد.

وی در پایان نقش علما را در آگاهی بخشی به امت اسلامی برای دفاع از مظلومان فلسطین مهم دانست و گفت: علما به وظایف خود عمل می کنند و ما امیدواریم که مواضع خوبی در قبال مسأله فلسطین اتخاذ کنند. ما به عنوان خادمان اسلام در مسجد الاقصی مشغول خدمت به دین هستیم و هر کس باید وظیفه خود را بشناسد و آن را انجام دهد؛ در صورتی که کسی در ادای وظیفه کوتاهی کند، در پیشگاه خداوند بازخواست خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار