معاون اجرایی حرم کریمه اهل بیت (س) خبر داد؛

اجرای 800 برنامه ویژه «دهه کرامت» از سوی آستان مقدس حضرت معصومه (س)

«محمد جواد جهانگیرزاده» از اجرای بیش از 800 برنامه و فعالیت فرهنگی، هنری و اجتماعی از سوی این آستان در دهه کرامت خبر داد.
کد خبر: ۲۴۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳ - 23July 2017

به گزارش دفاع پرس از قم، «محمد جواد جهانگیرزاده» پیش از ظهر امروز (یک‌شنبه) در نشست خبری که برای اعلام برنامه‌های هفته «کرامت» برگزار شده بود، اظهار داشت: برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با شعار «در شادی اهل بیت (ع) شاد باشیم»، از ساعت 07:30 سوم مردادماه در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی، خطبه‌خوانی خادمان و گلباران مضجع شریف حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود.

وی افزود: در آیین آغازین برنامه‌های دهه کرامت، از تولیت‌های اعتاب مقدسه از جمله کاظمی، حسینی، علوی، قدس رضوی، شاه چراغ، عبدالعظیم حسنی و مسجد مقدس جمکران برای حضور در این مراسم دعوت شده است.

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی آستان مقدس حضرت معصومه (س) بیان کرد: اعزام کاروان‌های «سفیران کریمه ملی» به 10 استان کشور، «سفیران کریمه استانی» به امامزادگان، بیمارستان ها و ندامتگاه‌ها و همچنین اعزام «سفیران کریمه» به چندین کشور به هدف ایجاد اتحاد و همبستگی میان مسلمانان جهان از برنامه‌های دهه کرامت است.

جهانگیرزاده، جشن بزرگ مردمی کرامت، قرارگاه‌های مردمی کرامت با 35 ایستگاه صلواتی در صحن فاطمی و جوادالائمه (ع)، اعزم نمادین کاروان‌های سفیران کریمه (س) و رونمایی از پنجره فولاد در ضلع غربی ضریح مطهر حد فاصل رواق بالاسر و مسجد اعظم در روز میلاد حضرت معصومه (س) و چند طرح عمرانی دیگر را از جمله برنامه‌های این دهه عنوان کرد.

حجت‌الاسلام «صفر فلاحی» معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان حضرت معصومه (س) نیز در این نشست خبری با اشاره به برخی برنامه‌های این آستان گفت: شب میلاد کریمه اهل بیت (س) همراه با نقاره‌زنی، از کاروان شاه چراغ در صحن امام رضا (ع) استقبال می‌شود؛ ضمن آن‌که آیین معنوی خطبه‌خوانی نیز در دهه کرامت از سوم تا سیزدهم مرداد هر روز صبح با حضور کارکنان ارگان‌ها و نهادهای استانی و کشوری و خانواده‌های شهیدان مدافع حرم در صحن امام رضا (ع) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

فلاحی اضافه کرد: برنامه‌های عصر شعر ملکوت هشتم، همایش «در پناه بانو»، همایش «ترنم باران»، مراسم‌های ویژه برای زائران غیرایرانی به زبان‌های عربی، اردو، آذری و انگلیسی، تکریم سفیران خارجی مهمان حضرت، برگزاری نشست‌های معصومه شناسی و حلقه‌های معرفت برای زائران غیرایرانی، مسابقه در محضر کریمان و دوره‌های کوتاه مدت معارفی و نشست‌های معرفتی در دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ویژه برنامه‌های رواق حضرت خدیجه (س)، برنامه فرهنگی «نسیم کرامت» و «نگارستان خورشید»، برپایی کاروان گل و جشن‌های خانوادگی «سلام» از دیگر برنامه‌هایی است که در این دهه در آستان حضرت معصومه (س) ترتیب می‌یابد.

در این نشست خبری همچنین، «جواد بهشتی پور» مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان حضرت معصومه (س) نیز اظهار داشت: آیین جشنواره مردمی کرامت با موضوع امام علی ابن موسی الرضا (ع)، حضرت فاطمه معصومه (س)، حضرت احمد بن موسی (ع) و شعار سال دهه کرامت در این دهه برگزار می‌شود.

وی افزود: این آیین، پویش مردمی برای مشارکت در آیین‌های دهه کرامت است که با محورهای جشن‌های کرامت، ایستگاه‌های کرامت، سرود کرامت، تئاتر کرامت، حلقه‌های معرفت کرامت، مسابقه کتابخوانی کرامت و سایر فعالیت‌های مردمی ترتیب یافته است.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند از دوم تا 13 مردادماه برای ثبت نام و شرکت در این آیین‌ها از طریق مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی www.shadbashim.com اقدام کنند.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار