کنگره سرداران و شهدای محله پشت بازار خرم‌آباد برگزار می‌شود

کنگره سرداران و شهدای محله پشت بازار (5 مردادماه) در خرم‌آباد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۴۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰ - 23July 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، کنگره سرداران و شهدای محله پشت بازار و گرامیداشت شهدای عملیات ظفرمند «مرصاد» 5 مردادماه در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

«عزیزی» دبیر کنگره سرداران و شهدای محله پشت بازار خرم‌آباد در گفت‌وگویی اظهار داشت: محلّه پشت بازار در جوار محله درب دلاکان دو محله بزرگ و قدیمی شهر خرم‌آباد را تشکیل می‌دهند که این محله قدیمی مأمن و پرورشگاه 175 شهید، 380 جانباز، 15 آزاده شجاع و 2 هزار و 800 رزمنده‌ دلاور است که اکثراً در عملیات‌های ظفرمندانه در اقصی نقاط مرزها و کیان اسلامی انجام‌وظیفه کرده‌اند.

وی بابیان اینکه کنگره سرداران و شهدای محله پشت بازار پنجم مرداد ساعت 18:30 عصر برگزار می‌شود افزود: این کنگره با سخنرانی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، مداحی حاج محسن طاهری و با حضور خانواده شهدا و عموم مردم در محل مرکزی هیئت عزاداران حسینی محله پشت بازار واقع در محدوده‌ قلعه فلک الافلاک برگزار می‌شود.

دبیر کنگره سرداران و شهدای محله پشت بازار خرم‌آباد با اشاره به گرامیداشت شهدای عملیات ظفرمند مرصاد عنوان کرد: این کنگره در سالروز عملیات پیروزمندانه مرصاد برگزار می‌شود و هدف از برگزاری کنگره گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده‌های معظم شهدا است.

وی بیان کرد: در حال حاضر یادمان شهدای والامقام محله پشت بازار با همکاری شهرداری خرم‌آباد در قسمت ورودی این محله نصب‌شده است و در روزهای آتی همه کوچه‌ها به نام شهدای قهرمان این محله نام‌گذاری خواهد شد.

عزیزی تصریح کرد: کتاب شهدای محله پشت بازار که از زندگینامه، خاطرات، دست‌نوشته‌ها و وصیت‌نامه شهدای این منطقه گردآوری‌شده است در دست تدوین است که در صورت تکمیل در این کنگره رونمایی می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار