پخش مستند «آقا سعید» از شبکه افق؛

عملیاتی که برای منافقین فروغی نداشت

مستند «آقاسعید» از مجموعه روایت فتح با موضوع عملیات مرصاد چهارشنبه چهارم مردادماه از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر: ۲۴۹۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ - 26July 2017
عملیاتی که برای منافقین فروغی نداشتبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مجموعه «روایت فتح» که شهید آوینی کارگردانی و روایت گری آن را بر عهده داشت در یکی از قسمت ها با عنوان «آقا سعید» به روایت عملیات مرصاد پرداخته که قرار است از شبکه افق پخش شود.

منافقان این عملیات را فروغ جاویدان نامگذاری کرده بودند ولی این اقدام کورکورانه هیچ فروغی برایشان به همراه نداشت و شکستی سخت انتظار آنها را می کشید.

در این مستند تصاویر مستند و گفت وگو با رزمندگان یا مردمی که در جریان این عملیات قرار داشته اند به نمایش در می آید تا شاهد روایتی صادقانه از حقیقت ماجرا باشیم.

یکی از خیانت های بزرگ تاریخ معاصر ایران، حمله ناجوانمردانه منافقان یا به عبارتی گروهک رجوی به ایران اسلامی آن هم مدت کمی بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی کشورمان بود، زمانی که صدام بار دیگر قصد داشت تهاجمی گسترده علیه مرزهای جمهوری اسلامی را شروع کند و این بار، فریب خوردگانی را وادار به این کار کرد که خودشان هم از شکست قطعی شان باخبر بودند.

منافقان که گمان می کردند ایران اسلامی در پایان جنگ تحمیلی به شدت ضعیف شده، سعی داشتند با تجهیزاتی که از طرف صدام و دیگر دشمنان جمهوری اسلامی به آنها هدیه شده بود، عملیاتی گسترده علیه مرزهای غربی کشور تدارک ببینند اما رزمندگان اسلام با طرح نقشه ای دقیق، در پنجم مرداد ماه ۱۳۶۷، با رمز «یا علی» وارد عمل شدند و به این ترتیب، لشکر از پیش شکست خورده منافقان در هم کوبیده شد.

«آقا سعید» چهارشنبه ۴ مردادماه ساعت ۲۰:۳۰ و تکرار آن ساعت ۱۳:۳۰ روز بعد از شبکه افق پخش می شود.
 
منبع: روابط عمومی شبکه افق
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار