مراسم سالگرد شهادت شهید مکوندی در هفتگل برگزار می‌شود

برادر شهید قربان مکوندی از برگزاری سی‌و‌پنجمین سالگرد شهادت برادر شهیدش خبر داد و گفت: این برنامه همزمان با دهه کرامت روز پنج‌شنبه پنجم مردادماه در هفتگل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۴۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴ - 26July 2017
مراسم سالگرد شهادت شهید مکوندی در هفتگل برگزار می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، محمدمراد مکوندی برادر شهید قربان مکوندی اظهار داشت: همزمان با دهه کرامت آئین بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت پاسدار رشید اسلام شهید قربان مکوندی از شهدای عملیات رمضان در هفتگل برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم معنوی با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا، اقوام، بستگان و آشنایان روز پنج‌شنبه پنجم مردادماه از ساعت 18 آغاز می‌شود و یاد این شهید والامقام را گرامی می‌داریم.

برادر شهید قربان مکوندی در ادامه به مکان برگزاری مراسم اشاره کرد و گفت: آئین بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت برادر شهیدم در گلزار شهدای روستای جارود هفتگل واقع در کیلومتر 17 جاده مسجدسلیمان در کنار مزار شهید برگزار می‌شود.

مکوندی از همه مردم هفتگل به ویژه خانواده‌های معظم شهدا دعوت کرد تا در آئین بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت پاسدار رشید اسلام شهید قربان مکوندی از شهدای عملیات رمضان حضور یابند و یاد شهدا را گرامی بدارند.

شهید قربان مکوندی فرزند محمد در یکم خرداد ماه سال 1340 به عنوان چهارمین فرزند خانواده خود در روستای جارود هفتگل دیده به جهان گشود و با تولد خود شادی را برای پدر و مادر به ارمغان آورد.

با آغاز تهاجم دشمن بعثی به خاک وطن این جوان روستایی به همراه چند تن دیگر از دوستان خود رهسپار جبهه شد و لباس رزم به تن کرد.

سرانجام این جوان رشید در روز پنجم مرداد ماه سال 1361 در عملیات رمضان و در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت ترکش به فیض عظیم شهادت نائل شد و پیکر مطهرش به عنوان نخستین شهید روستا در نزدیکی بقعه متبرکه شاهزاده محمود در روستای جارود آرام گرفت.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار