نخستین یادواره شهیدان «اکوانیان» در یاسوج برگزار شد

نخستین یادواره شهیدان «سید محمدرشید و سید حشمت‌الله اکوانیان» با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۲۴۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷ - 26July 2017
به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، نخستین یادواره شهیدان «سید محمدرشید و سید حشمت‌الله اکوانیان» ظهر امروز با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در ستاد کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس در این یادواره با بیان اینکه شهدا نگهدارندگان واقعی عالم تشیع هستند که مهم‌ترین سرمایه حیاتی یعنی جان خود را فدا کردند، اظهار داشت: امام (ره) درباره عظمت و بزرگی شهیدان فرمودند «شهدا شمع محفل دوستان هستند» و «شهادت کمال انسان است».

سرهنگ اصغر حبیبی با اشاره به برخی ویژگی‌های شهید «حشمت‌الله اکوانيان»، افزود: آن شهید والامقام با وجود اینکه تحصیلات عالیه نداشت، اما در بیان احادیث و روایات زبانزد خاص و عام بود و آن زمان که هنوز بحث مردم‌سالاری دینی مطرح نشده بود همواره بر احترام و خدمت به مردم تأکید داشت.

این نویسنده و جانباز دوران دفاع مقدس بیان کرد: شهید «محمدرشيد اکوانيان» در وصیت‌نامه خود از سپاه و سازمان‌هایی مانند آن می‌خواهد که همواره به مردم احترام بگذارند.

حبیبی گفت: شهید اکوانيان با وجود سن کم بیشترین حضور را در جبهه داشت و مانند یک متخصص به مسائل فرهنگی و اجتماعی ورود پیدا می‌کرد.

نخستین یادواره شهیدان «اکوانیان» در یاسوج برگزار شد 

وی با بیان اینکه احترام و اکرام شهدا به خاطر فضل و بخششی است که خداوند به آنها ارزانی داده، ابراز کرد: شهدا انتظاراتی از ما دارند که حفظ حجاب، نبود اختلاس و از بین رفتن فساد اقتصادی در جامعه از مهم‌ترین این انتظارات است.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس ادامه داد: شهدا انتظار دارند که در جامعه تبعیض وجود نداشته باشد و مسئولان و مردم حرف‌های ولی فقیه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حبیبی با بیان اینکه حفظ استکبارستیزی، وحدت و پیروی از فرامین الهی از دیگر خواسته‌های شهداست، گفت: شهدا همان چیزی را از ما می‌خواهند که به بهای آن جانشان را نثار کردند.

وی ابراز کرد: اگر شهدا امروز بودند تصاویر روابط بین‌المللی را به نمایش نمی‌گذاشتند و کاری نمی‌کردند که جای شهید و جلاد عوض شود.

این جانباز دوران دفاع مقدس افزود: فراموش نکنیم شهدا از ما گزارش کار می‌خواهند که بعد از آنها چه کردیم و به کدام طرف وصل شدیم، اینکه آیا به سیاست‌های شرق و غرب توجه کرديم یا سیاست‌هایی که آنها دنبال می‌کردند گزارش کاری است که باید به شهدا تحویل دهیم.

به گزارش دفاع پرس، در این یادواره تعدادی از هم‌رزمان شهیدان «اکوانیان» به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و ذکر ویژگی‌های آن دو شهید والامقام پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار